نویسنده:recorditgroup 2,117 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 28 فوریه 2017

دستگاه حروف ساز یا همان خم و برش چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

دستگاه حروف ساز یا همان خم و برش، برای ساخت حروف یا اشکال برجسته تبلیغاتی می باشند. دستگاه های حروف ساز با توجه به نوع متریالی که عملیات خم و برش را انجام می دهند به دو گروه تقسیم می شوند؛

  1. دستگاه چنلیوم یا دستگاه حروف ساز
  2. دستگاه خم استیل یا دستگاه حروف ساز استیل

دستگاه حروف ساز یا همان خم و برش

 

که در این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری در مورد دستگاه حروف ساز آلومینیوم یا چنلیوم که برای ساخت حروف آلومینیومی کاربرد دارد، ارائه دهیم.

کاربرد دستگاه حروف ساز آلومینیوم (دستگاه چنلیوم) :

با استفاده از دستگاه حروف ساز می توانیم عملیات خم و برش را با دقت بالا و در کوتاه ترین زمان ممکن بر روی رول آلومینیوم (رول چنلیوم) انجام دهیم؛ این دستگاه با استفاده از یکی از ابزارهای خطی حرکت چرخشی کار خم و برش را انجام می دهد.

دستگاه خم برش

دستگاه خم برش

مزایای دستگاه چنلیوم :

دستگاه حروف ساز در مدت زمان کوتاهی به سرعت پیشرفت خوبی در زمینه تابلوسازی و ساخت علائم برجسته داشته است. این دستگاه ها تمام اتوماتیک هستند و نیازی ندارد تا اپراتور بخواهد انرژی و زمان زیادی صرف کند، علت محبوبیت این دستگاه در بین تابلوسازان اینست که این دستگاه با ساختاری ساده و تنظیمات اولیه می توانند کوچکترین قطعات را با دقت بسیار بالا و در مدت زمان کم عملیات خم و برش دهد.

یکی از نقاط قوت دستگاه های حروف ساز دقت بالا در ایجاد خم مناسب در مدت زمان کوتاه است، به این شکل که دستگاه بتواند اشکال هندسی و غیر هندسی را طوری زمان بندی کند که دقیقا خم و برش در زمان مناسب و جای مناسب ایجاد شود، در غیر این صورت ممکن است به کل حرف یا شکل مورد نظر به هم بریزد. یکی دیگر از نکات حائز اهمیت پایان کار است یعنی در زمان و جای مناسب کار به اتمام برسد و عملیات برش نهایی انجام شود.

حروف ساز شرکت رکورد

حروف ساز شرکت رکورد

ابزار و لوازم برای راه اندازی اولیه دستگاه حروف ساز:

برای راه اندازی اولیه این داستگاه داشتن یک کامپیوتر یا لپ تاپ الزامی استکه بتوان نرم افزار مخصوص دستگاه را روی آن نصب کرد و تنظیمات اولیه را انجام داد سپس با یک آموزش اولیه به اپراتور می توان به راحتی دستگاه را راه اندازی کرد و عملیات خم و برش را انجام داد.

دستگاه های مکمل :

بسیاری از تابلوسازان از دستگاه برش لیزر برای برش راحت پلکسی که روی اشکال و حروف قرار می گیرد استفاده می کنند، در واقع تابلوسازانی که در تعداد زیاد حروف و اشکال برجسته می سازند برای صرفه جویی در زمان و انرژی از یک دستگاه لیزر برای برش استفاده می کنند.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱