نویسنده:recorditgroup 4,922 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 14 مارس 2017

آماده سازی فایل برای دستگاه چاپ بنر

5/5 - (1 امتیاز)

طراحی یک تابلوی تبلیغاتی یا یک بنر بزرگ برای یک نمایش تجاری، کنفرانس و یا یک رویداد بزرگ می تواند یک تجربه تهدید آمیز باشد. در اینجا راهکارهایی برای نتیجه موفقیت آمیز با دستگاه چاپ وجود دارد.

اسناد bleeds

معمولا ۱۲۵/۰ در تنظیم bleeds برای پرینترهای عریض است. اگر در حال اتمام پروژه خود هستید برای نصب واشرها بر روی بنر حدود  ۲ اینچ از هر طرف خالی بگذارید.

آماده سازی فایل برای دستگاه چاپ بنر

فضای رنگی

اگر شما می خواهید فایلی با رزولوشن پایین تر از فایل اصلی استفاده کنید باید مطمئن باشید که فایل شما CMYK است.

وضوح گرافیک

در فرآیند آماده سازی، نتیجه صرفا از طریق سایز و وضوح مشخص می شود. برای کیفیت تصویر و بررسی فایل ما ار مسافت چاپ طبق جدول زیر استفاده می کنیم.

رزولوشن

مسافت قابل مشاهده

۲۰۰dpi

۰٫۵ –  ۱ متر

Close

۱۵۰dpi

۱-۳ متر

Close-Medium

۱۰۰dpi

۳-۶ متر

Medium-Far

۷۵ dpi

۱۶ متر

Far

آبجکت ها در دو نرم افزار illustrator و InDesign آماده میشوند چون آنها بهترین نرم افزار برای چک کردن فایل ها هستند چون مقیاس یکپارچه دارند و باعث راحتی در انتقال فایل ها و وضوح خروجی نهایی می شوند. زمانی که شما با ابعاد بزرگ کار می کنید، تصاویر بیت مپ بسیار بزرگ هستند (حداقل +۳۰۰MB) و برای استفاده در کامپیوتر مشکل است و ذخیره کردن آنها زمان زیادی را می گیرد. شما با استفاده از جدول بالا و روزولوشن های گفته شده فایل و تصویر مورد نیاز خود را آماده کنید و به سایز دلخواه تغییر دهید.

آماده سازی فایل برای دستگاه چاپ بنر

کار در یک مقیاس درصدی

اگر بنر شما بزرگتر از ابعاد مجاز باشد، شما باید با یک فایل با مقیاس کوچکتر کار کنید. بزرگترین ابعاد در InDesign 216 اینچ در هر جهت و در Illustrator  کمی بزرگتر و حدود ۵/۲۲۷   اینچ است. هنگامی که مشغول کار بر روی تصاویر در فوتوشاپ هستید. آنها را در نیمی از مقیاس با وضوح دو برابر درست کنید. یعنی یک عکس ۸۰*۱۲۰ اینچ با وضوح ۱۰۰ppi را تبدیل به ۴۰*۶۰  و وضوح ۲۰۰ppi کنید. زمانی که شما یک عکس درون InDesign یا  Illustrator  باز می کنید شما نیمی از سایز را نیاز دارید چون فایل شما ( که قبلا در فوتوشاپ درست کردید) دارای نیمی از سایز نهایی است.

ذخیره کردن

زمانی که کار طراحی به اتمام رسید، فایل را در قالب EPS یا PDF ذخیره کنید. PDF فرمتی است که هم برای عکس و هم برای طرح های وکتور بیس توصیه می کنیم، فشرده سازی می تواند هد دو کیفیت برداری و تصویر را موثرتر مدیریت کند.

آماده سازی فایل برای دستگاه چاپ بنر

قبل از چاپ

قبل از اینکه فایل ها را آپلود کنید، فایل های EPS یا PDF که قبلا ذخیره کرده بودید را باز کنید و مرور کنید همان چیزی است که شما انتظار دارید.

محک دیجیتال

فایل چاپ نه تنها از لحاظ طرح و محتوا باید بررسی شود بلکه تشخیص رنگ و کیفیت چاپ هم در دو قالب PDF و JPEG هم بصورت دیجیتال باید بررسی شود.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱