نویسنده:recorditgroup 12,201 بازدید ۱۲ دیدگاه تاریخ انتشار: 6 مارس 2018

۸ نکته برای برش تمیز و دقیق تر با کاتر پلاتر

4.5/5 - (15 امتیاز)

اگر شما هم یک دستگاه کاتر پلاتر دارید و می خواهید با آن یک طرح را برش دهید، حتما طبق تجربه می دانید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. مثلا در حین برش طرح های ریز، ممکن است وینیل شما بلند شود و یا کار در حین برش، پاره شود.
در هر دستگاهی دانستن اطلاعات اولیه کارکرد دستگاه بسیار مهم است ولی دانستن نکات کاربردی بسیار مهم تر است. در مورد دستگاه برش شبرنگ نیز این مورد صدق می کند و بهتر است نکات کاربردی آن را بدانید
برش خوب و درست اشکال بسیار ریز، یکی از امتیازاتی است که دستگاه های کاتر پلاتر شرکت رکورد از آن برخوردار هستند. اما از آن جا که برش این طرح ها ممکن است برای شما نگرانی ایجاد کنند، در این مقاله سعی بر این داریم تا نکاتی برای برش تمیز و دقیق تر با کاتر پلاتر را به شما آموزش دهیم:

 

 

نمونه یک برش دقیق با جزییات ریز را مشاهده می کنید

نمونه یک برش دقیق با جزییات ریز را مشاهده می کنید

 

 

نکاتی برای برش تمیز و دقیق تر با کاتر پلاتر

 

نکته اول: انتخاب وینیل مناسب، انتخاب کلیدی برای داشتن برش دقیق است

بهتر است بدانید که انتخاب یک متریال مناسب برای شروع کار، بسیار مهم است. شما می توانید از شرکت های معتبر در این زمینه راهنمایی بگیرید و متناسب با هر کاری، از یک وینیل با کیفیت استفاده کنید.

 

نمونه یک برش تمیز و دقیق

نمونه یک برش تمیز و دقیق

 

نکته دوم: مطمئن شوید که تیغ کاتر مناسب و تیز است

تیغ تمیز و تیز، تاثیر زیادی در نتیجه کار دارد و می توانید با تغییر تیغ و تهیه تیغ نو از هدر رفتن متریال در هنگام برش جلوگیری کرده و برش بهتری داشته باشید. اگر بخواهید متریال های ضخیم تر را برش دهید، از تیغی با زاویه بیشتر مانند تیغ ۶۰ درجه استفاده کنید زیرا با استفاده از این تیغ برش های دقیق تر و منظم تری خواهید داشت.

 

تیغه های مختلف برای برش

تیغه های مختلف برای برش

نکته سوم: فشار تیغ را افزایش دهید

وقتی که جزییات کار شما به خوبی برش داده نمی شود اولین راه حل شما افزایش فشار تیغه نیست. معمولا کاربران در مواجهه با چنین مشکلی، فشار تیغه را خیلی بیشتر از حد نیاز افزایش می دهد و این باعث می شود که لایه زیرین متریال هم برش بخورد.

تنظیم فشار کاتر

تنظیم فشار کاتر

پس اول، از تیز بودن و سالم بودن تیغه مطمئن شوید و در صورت این که برش هنوز درست انجام نمی شود، فشار تیغه را به اندازه لازم افزایش دهید. اگر باز هم در برش مشکلی داشتید و نتیجه مناسب را نگرفتید، به شما پیشنهاد می کنیم تیغه مناسب دیگری انتخاب کنید.

 

نکته چهارم: تنظیم سرعت کاتر

زمانی که می خواهید عمق تیغه برش و سرعت برش دستگاه برش شبرنگ را انتخاب کنید بهتر است سرعت کمتر را در ابتدا انتخاب کنید تا  مطمئن شوید با زیاد کردن سرعت آسیبی به برش شما نمی زند.

اگر می خواهید اشکال ریز را برش دهید، سرعت حرکت تیغ کاتر پلاتر را تا ۱ یا دو سانتی متر بر ثانیه کم کنید. این باعث می شود تا دستگاه کمتر دچار خطا شود.

تغییر سرعت کاتر

تغییر سرعت کاتر

نکته مهم: بعضی از کاربران دستگاه برش شبرنگ بر این باورند که برای برش طرح های ریز، بهتر است سرعت را بالاتر ببرند تا وینیل یا کاغذ بلند نشود. بنابراین؛ ما به شما توصیه می کنیم که با دستگاه کاتر پلاتر خود هر دو روش را امتحان کنید تا بهترین نتیجه را پیدا کنید.

 

نکته پنجم: موقعیت غلطک

یکی دیگر از مواردی که در ابتدای کار برش لازم است رعایت کنید این است که لبه های وینیل در دو طرفه دستگاه دقیق و صاف قرار گرفته باشد.

 

نکته ششم: برش متریال ضخیم با دستگاه کاتر پلاتر

یکی از مشکلاتی که در برش طرح با متریال ضخیم مثل شبرنگ زنبوری پیش می آید این است که طرح به راحتی جدا نمی شود و ممکن است در حین جداسازی خراب شود. به همین دلیل ما به شما استفاده از گزینه Double cutting یا همان برش دوباره را توصیه می کنیم.

دو بار برش زدن باعث می شود تا شما مطمئن شوید که طرح به راحتی جدا می شود و آسیبی نمی بیند. البته کاتر پلاترهای رکورد به راحتی شبرنگ زنبوری را که بیشتر برای ساخت تابلو های راهنمای شهری  و راهنمایی رانندگی استفاده می شود، برش میزند.

 

نکته هفتم: نرم افزارهای کمکی کاتر پلاتر

یکی از ابزارهای کمکی کاتر پلاتر، نرم افزار آرت کات می باشد. این نرم افزار با بیشتر کاتر ها هماهنگ بوده و قابلیت اعمال تغییرات به صورت گرافیکی در طرح و همچنین تنظیمات نحوه اجرای کار، ابعاد متریال و کار و مواردی از این قبیل را برای کاربر فراهم می سازد.

با توجه به تجربه ما در این زمینه؛ افرادی که با نرم افزار Art Cut کار می کنند به مراتب مشکلات ارتباطی و تلفات متریال کمتری در استفاده با دستگاه دارند چرا که در سایر نرم افزارها، دستگاه به عنوان پرینتر شناسایی شده و امکان کنترل بسیاری از پارامترها در این  قسمت وجود ندارد.

 

نکته هشتم: نحوه ارسال کارهای بلند به دستگاه

برای ارسال کار بلند در دستگاه کاتر پلاتر باید توجه داشته باشید که متریال به صورت کاملا موازی زیر دستگاه قرار گرفته باشد چرا که در حرکت رفت و برگشت جابه جا شده و نقاط شروع و پایان بر هم منطبق نخواهد شد.

از طرفی فشار گیره های نگه دارنده نیز باید طوری باشد که کشیده شدن کار توسط محور دستگاه با فشار نا متقارن موجب انحراف نشود. به این منظور بهتر است برای جلوگیری از خطا، علاوه بر استفاده از نرم افزار آرت کات از موازی کردن متریال در کنار لبه کاتر استفاده کنید که خود به عنوان راهنما در صاف نگه داشتن به شما کمک بسزایی می کند.

گاهی این نکات با گذر زمان و کسب تجربه در طی کار به دست می آیند. ولی با انجام آزمون و خطا، هم زمان شما تلف می شود و هم از نظر مالی مقرون به صرفه نیست. پس بهتر است با مطالعه مقالات در این زمینه که در سایت رکورد موجود است نکات کاربردی که ممکن است برای شما پیش بیاید را فرا بگیرید

با رعایت این نکات می توانید نتیجه بهتری را از کار خود دریافت کنید. در صورتی که تمایل دارید می توانید مقاله رفع مشکلات کاتر پلاتر را مطالعه بفرمایید.

امتیاز شما به این مقاله
4.5/5 - (15 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

مهدی در تاریخ 13 می 2022 گفته:

سلام وقت بخیر جناب مهندس ما روزز۹۰۰داریم میتونیم باهاش لانه زنبوری رو هم برش بزنیم؟

    ادمین در تاریخ 19 می 2022 گفته:

    سلام وقت بخیر
    اگه متریال را پشت رو کنید، این امکان وجود دارد.
    جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش رکورد ۰۲۱۴۸۳۱۵ تماس بگیرید.

محمد در تاریخ 27 اکتبر 2021 گفته:

سلام، آیا برای برش کاغذ گلاسه یا برچسب (لیبل) میتونیم از این دستگاه استفاده کنیم و آیا میشه فرمان برش رو از فتوشاپ داد یا حتما باید برداری باشه نرم افزار؟ ممنون

    ادمین در تاریخ 20 دسامبر 2021 گفته:

    سلام وقت بخیر
    برای پشت چسب دار از دستگاه کاترپلاتر رولند سری Gs24 استفاده می‌شود و نرم‌افزار طراحی مخصوص آن Corel و ai است.
    برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با واحد فروش ۰۲۱۴۸۳۱۵ در تماس باشید.

علی سمیعی در تاریخ 27 آوریل 2020 گفته:

سلام لطفا قیمت دستگاههای کاتر پلاتر را ایمیل میکنید ممنون میشم
دستگاهی دارید که بشه طرح عکس چاپ شده را برش بدهد ؟

    ادمین در تاریخ 28 آوریل 2020 گفته:

    سلام. قیمت به روز دستگاه های کاتر پلاتر را می توانید در صفحه لیست قیمت مشاهده کنید. کاتر پلاتر رولند رو موجود داریم با توانایی برش دور تصاویر چاپ شده و سیستم وکیوم جهت ثبات بیشتر متریال ها روی دستگاه به جهت ازبین بردن خطای احتمالی در دوربری با یک سال ضمانت قطعات و فیلم آموزشی جهت راه اندازی دستگاه.

علی سمیعب در تاریخ 20 آوریل 2020 گفته:

سلام من دستگاه کاتر پلاتر کوپم ۲۵۰۰ دارم
وقتی با دستگاه برش میدم مثلا کلمه نستعلیق کشیده حدود ۱/۷۰ متر هست هنگام برش آخر کار نقاط شروع و پایان به هم نمیچسباند اختلاف دارد مشکل از چی هست ممنون میشم راهنمایی کنید

    ادمین در تاریخ 21 آوریل 2020 گفته:

    سلام روز بخیر، با احترام شرکت رکورد خدمات به دستگاه های غیر انجام نمیدهد.

نوید در تاریخ 1 مارس 2019 گفته:

ممنون از توضیحاتتان.
لطفا درباره برش حروف فارسی هم توضیح بدهید
من آرت کات را دوباره نصب کردم و بعد از ان حروفات فارسی را جداگانه مینویسد و امکان برش کلمات فارسی را ندارم! در صورت امکان تنظیمات آرت کات را با شکل توضیح دهید تا همه بتوانند براحتی استفاده کنند. لطفا اگر جوابی برای این پست گذاشتید به ایمیل من هم اظلاع بدهید که از سایتتان بخوانم

    ادمین در تاریخ 2 مارس 2019 گفته:

    سلام روز بخیر Artcut چون نرم افزار صنعتی هست، حروف فارسی رو پشتیبانی نمیکنه برای همین امر، شما باید از نرم افزارهای طراحی مثل Corel draw استفاده کنید، جهت ارسال فیلم آموزشی با شماره تلفن پشتیبانی شرکت تماس برقرار کنید.

صالح عظمی در تاریخ 27 فوریه 2019 گفته:

با عرض سلام و خسته نباشید
صالح عظمی هستم از ثلاث باباجانی
اگه جواب سوالم رو بدین ممنون میشم
ایا راه حلی هست که در کرول درایور خودت اندازه بدی ب دستگاه که تا چه حدی رو برش بده مثلا من یه شماره رو با سایه میخوام بنویسم اول میخوام سایه رو برش بدم یا بلعکس نمیخوام اون یکی را برش بخوره ایا میشه اون رو جدا برش بدم خودم بهش سایز بدم
ممنون

    ادمین در تاریخ 10 مارس 2019 گفته:

    سلام لطفا برای دریافت اطلاعات خود با شرکت تماس بگیرید تا متخصصین در این زمینه شما را یاری کنند و در صورت نیاز فیلم آموزشی برایتان ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)