نویسنده:recorditgroup 3,435 بازدید ۲ دیدگاه تاریخ انتشار: 18 اکتبر 2016

نکاتی برای چاپ بنر

5/5 - (2 امتیاز)

باز هم نمایشگاه ها شروع شده است و باز هم دستگاه های چاپ بنر بازارشان داغ شده و شما نیز از جمله شرکت کنندگان می باشید. بنابراین برای جذب بازدید کننده بیشتر، برجسته کردن محصولات جدید، گسترش دادن پیشنهادهای ویژه شرکت و پر رنگ کردن برندتان استفاده از بنرهای تبلیغاتی یکی از بهترین راه های تبلیغات خواهد بود. در واقع بنرهای تبلیغاتی ارزان ترین و منعطف ترین نوع تبلیغات برای نمایشگاه ها است. در ادامه در خصوص نکاتی برای چاپ بنر با دستگاه چاپ بنر توضیحاتی داده ایم.

چه بخواهید طراحی بنر را خودتان انجام دهید و چه از شرکت های گرافیکی برای این کار کمک بگیرید؛ اما برای آماده سازی چاپ بنر قبل از هر چیز راهنمایی های زیر را نیز در نظر بگیرید.

نکات طراحی بنر

نکات طراحی بنر

عکس بنر

بنر شما در واقع نمایشگر تصویر شرکت شما می باشد. طراحی و چاپ بنر شما از کیفیت محصولات و سرویس های شما نشات می گیرد. حتما در نظر داشته  باشید که بنر تبلیغاتی شما از ساختار رنگ و فونتی که در بقیه تبلیغات شرکت خود استفاده می نمایید پیروی کند. برای مثال اگر رنگ خاص شرکت شما در لوگو، وب سایت و کاتالوگ ها قرمز است؛ در بنرهای تبلیغاتی خود نیز از رنگ قرمز به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید.

سایز بنر

بنر تبلیغاتی بزرگتر، تاثیر و جذب مخاطب بیشتر. البته سایز بنر بستگی به سایز غرفه نمایشگاهی شما نیز دارد.اکثر شرکت های چاپ بنر، سایزهای استانداردی را برای محیط های متفاوت در نظر دارند ولی اگر شما قصد دارید کمی متفاوت تر در نمایشگاه حضور داشته باشید، می توانید از بنرهایی با سایزهای بزرگتر بهره بگیرید.

بنر ساده، طراحی حرفه ای

برای قدرتمندتر کردن تاثیر پیام تبلیغاتی خود در بنر، علائم و نشانه ها را تا جایی که امکان دارد ساده نگه دارید.یک طراحی شلوغ ممکن است توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند اما مطمئنا توجه مفیدی نخواهد بود.هدف شما از طراحی و چاپ بنر تبلیغاتی در نمایشگاه، در واقع جذب دیگران به سمت محصول و یا خدماتتان می باشد. یک طراحی خوب باید راحت خوانده شود و هدف شما را به صورت برجسته نمایش دهد.

نکات طراحی بنر

نکات طراحی بنر

استفاده از فونت های ساده

فونت و سایز متن در بنر تبلیغاتی یکی از اساسی ترین نکات در طراحی بنر می باشد. سعی کنید از فونت های ساده مانند Arial و sans-serif استفاده نمایید. استفاده از فونت های italic در طراحی چاپ بنر توصیه نمی شود چون بسیار سخت خوانده می شود. علاوه بر این دقت داشته باشید که فونت و سایز عنوان اصلی شما باید متفاوت از قسمت های دیگر باشد.

نکته مهم: بنرهای تبلیغاتی عریض بیشتر برای این استفاده دارند که از فاصله های دور نیز دیده شوند. سعی کنید از فونت های بزرگ و خوانایی استفاده کنید که از فاصله های دور هم بتوان به راحتی آن را دید.

انتخاب رنگ مناسب

رنگ ها در طراحی بنر های تبلیغاتی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و هر رنگ پیام آور یک حس است. مثلا رنگ آبی و سبز حس آرامش را منتقل می کند. رنگ های مشکی، سفید، نقره ای و طوسی اصولا تاثیر گذاری کمتری نسبت به بقیه رنگ ها دارند. نارنجی و زرد رنگ های پر انرژی و رنگ قرمز بسیار جذب کننده است.

توجه داشته باشید که رنگ های روشن بیشتر جلب توجه می کنند اما باید دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد آن ها در طراحی بنر تبلیغاتی شما ممکن است بیننده را از هدف دور کند.

وقتی که به طراحی بنر تبلیغاتی خود فکر می کنید این را نیز در نظر داشته باشید که رنگ زمینه بنر متناسب با رنگ فونت ها باشد تا باعث ناخوانایی متن ها نشود.

طراحی بنر

طراحی بنر

استفاده از وکتورها (vector)

عکس های وکتور در مقیاس های بزرگ و کوچک اصولا بهتر جواب می دهند؛ بنابراین می توانید از آن ها استفاده بیشتری کنید. همان طور که می دانید وکتورها حتی برای ابعاد بزرگ نیز حجم کمتری دارند و این ارزش را فقط کسانی درک می کنند که با فایل های فوتوشاپ مختلف با سایزهای صدها مگا بایتی کار کرده اند.

طراحی در مقیاس های کوچک

طراحی یک بنر با ابعاد مثلا ۱۲ متر به مقیاس ۳۰۰ dpi می تواند کمی مضحک به نظر برسد و حتی بسیاری از نرم افزارها محدودیت ماکزیمم سایز برای ابعاد دارند. مثلا در Illustrator بیشترین سایز ۲۲۷٫۵ اینچ و در Indesign 216 اینچ می باشد. سعی کنید در طراحی خود ابعاد را ۲/۱ یا ۴/۱ در نظر بگیرید.

طرح خود را از دور ببینید

پس از طراحی بنر تبلیغاتی خود برای این که کیفیت کار خود را بسنجید، بهتر است ۱۰ قدم از مانیتور خود فاصله بگیرید و طراحی خود را از فاصله بیشتر ببینید. با این که طراحان گرافیکی روی جزییات بسیار حساس هستند ولی در بنرهایی با سایز بزرگ این جزییات دیده نمی شوند.

چاپ بنر به صورت تستی

چاپ بنر در سایز بزرگ بسیار هزینه بر است؛ بنابراین بهتر است برای اطمینان بیشتر ابتدا آن را در ابعاد کوچک چاپ کنید تا اشکالات کارتان مشخص شود و سپس آن را برای چاپ در ابعاد بزرگ با دستگاه چاپ بنر آماده کنید.

اینفوگرافی نکاتی برای چاپ بنر

اینفوگرافی نکاتی برای چاپ بنر

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

بنرساز در تاریخ 25 اکتبر 2022 گفته:

سلام ممنون از مطالب مفید و ارزشمندتون. قسمتی از مقالتون رو در سایتمون قرار میدیم

    ادمین در تاریخ 20 نوامبر 2022 گفته:

    سلام وقت شما بخیر
    خواهش میکنم شما لطف دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)