نویسنده:recorditgroup 5,457 بازدید یک دیدگاه تاریخ انتشار: 1 نوامبر 2016

نیازمندی های کار با دستگاه کاتر پلاتر

4.4/5 - (7 امتیاز)

کاتر پلاتر خریده اید و یا در فکر خرید آن هستید؟ نگران کار کردن با آن نباشید چون طرز کار با کاتر پلاتر بسیار آسان است. شما می توانید تمام درها، پنجره ها و دیوارهای اطراف خود را با نشانه های عالی، عکس برگردان های جذاب و دکورهای الهام بخش تزیین کنید. برای کار با کاتر پلاتر تنها باید با نیازمندی های کار با دستگاه کاتر پلاتر آشنای داشته باشید.

اما ممکن است سوالات زیادی درباره شروع کار خود با این دستگاه یا همان دستگاه برش شبرنگ داشته باشید.

 

نمونه برش شبرنگ

نمونه برش شبرنگ

 

راهنمای کار با دستگاه کاتر پلاتر

در این پست می توانید راهنمایی های اولیه برای وینیل نشانه ها، عکس برگردان ها و کارهای گرافیکی را بخوانید و اطلاعات خوبی در مورد سخت افزار، نرم افزار و مواد اولیه مورد نیاز برای کار را یاد بگیرید.

 

  • کامپیوتر مورد نیاز برای کار با دستگاه کاتر پلاتر

اولین چیزی که برای شروع کار نیاز دارید، یک سیستم کامپیوتر می باشد که به اندازه کافی حافظه برای اجرای نرم افزار داشته باشد. اصولا یک کامپیوتر با حداقل مشخصات زیر مورد نیاز شما خواهد بود:

  1. CPU2GHz
  2. ۲ گیگ RAM
  3. ۴ گیگ فضای خالی حافظه
  4. مانیتور با حداقل صفحه ای با وضوح ۱۱۵۲*۸۵۴ پیکسل

البته این مشخصات سخت افزاری امروزه در اکثر کامپیوترهای خانگی به راحتی دیده می شود.

 

  • دستگاه کاتر پلاتر مناسب

مسلما داشتن یک دستگاه کاتر پلاتر برای برش وینیل ضروری است. شرکت رکورد انواع این دستگاه ها را برای فروش عرضه می کند. شما می توانید از سری Roses، کاتر پلاتر مدل TRP300 را برای سایزهای کوچک، کاتر پلاتر TRP600 برای سایزهای متوسط و کاتر پلاتر TRP900 را نیز برای سایزهای بزرگتر خریداری کنید. همچنین برای خرید کاترهای حرفه ای تر می توانید از سری های سوما یا رولند انتخاب کنید.

نمونه های برش خورده وینیل برای تبلیغات روی وسایل نقلیه عمومی

نمونه های برش خورده وینیل برای تبلیغات روی وسایل نقلیه عمومی

 

  • نرم افزار مورد نیاز برای برش وینیل

برای کار با کاترها، نرم افزارهایی مانند Art Cut وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها نمونه های خود را طراحی کنید. البته خیلی از طراحان از نرم افزار هایی مانند کرل، فوتوشاپ و یا Illustrator برای طراحی استفاده می کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله نرم افزارهای مناسب برای برش شبرنگ را مطالعه فرمایید.

البته باید بدانید این طراحی ها همه وکتور باید باشند و چون طراحی ها در بعضی از نرم افزارها بر اساس پیکسل انجام می شود باید قبل از برش، آن ها را به طراحی با نقطه تبدیل کنید. شما می توانید از طریق همین نرم افزارها، طرح های خود را برای برش به دستگاه انتقال دهید و یا از نرم افزار های واسط استفاده کنید.

 

  • مواد اولیه برش

دستگاه های برش شبرنگ، قابلیت برش اجناسی مانند شبرنگ، روز رنگ، استیکر، کاغذ و اجناس مشابه را دارند. هر کاتر پلاتر قابلیت برش تا گرماژ معینی دارد که این قابلیت با توجه به قدرت تیغ و مگنت تعیین می شود. همچنین کاتر پلاتر شرکت رکورد مجهز به گیره خودکار برای کشیدن پلات و طرح بر روی اجناسی مانند کاغذ و مقوا می باشد.

این مقاله فقط آشنایی اولیه برای برش وینیل با دستگاه های کاتر پلاتر می باشد و در پست های بعدی سعی می کنیم تا آموزش های لازم در این باره را برای شما قرار دهیم.

در صورتی که تمایل دارید که یک کاتر پلاتر خوب خریداری کنید، می توانید به مقاله ما در این مورد سری بزنید و یا این که با همکاران ما در قسمت فروش تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مقاله
4.4/5 - (7 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

محسن در تاریخ 20 آگوست 2018 گفته:

سلام من در زمینه دستگاه بنر و فتوشاپ ماهرم میتونم راحت با کاترها کار کنم ؟ و اینکه ایا چسباندن شبرنگ این ها مهارت خاصی میخواد ؟ و در خیلی موارد شبرنگ ها دوره سفید دارند اون قضیش چیه ؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)