نویسنده:recorditgroup 3,821 بازدید ۶ دیدگاه تاریخ انتشار: 10 سپتامبر 2017

مزیت های دستگاه چاپ فلت بد

5/5 - (1 امتیاز)

وقتی راجع به دستگاه های چاپ فلت بد صحبت می کنیم، اولین سوالی که به ذهن ما می رسد این است که با این دستگاه روی چه اجسامی می توانیم چاپ کنیم؟ در جواب این سوال باید گفت که تقریبا روی هر سطحی می توانید کار چاپ را انجام دهید و به همین دلیل با خرید یک دستگاه فلت بد به راحتی می توانید رونق بیشتری به کار خود بدهید.  در این مقاله قصد داریم درباره مزیت های دستگاه چاپ فلت بد توضیحات کاملی بیاوریم.

 

 

دستگاه چاپ فلت بد

دستگاه چاپ فلت بد

دستگاه چاپ فلت بد از جمله دستگاه های بسیار پرکاربرد در زمینه چاپ می باشد  چاپ یووی آینده خوبی در زمینه چاپ های تجاری دارد. چاپ با دستگاه فلت بد مزیت های زیادی دارد که از این مزیت ها می توان به سرعت بالا، کیفیت بالای چاپ، دوام بیشتر و انعطاف پذیری آن اشاره کرد. در ادامه این مطلب دیگر مزیت های دستگاه چاپ فلت بد را مختصرا توضیح آورده ایم:

 

 

مزیت های دستگاه چاپ فلت بد

  • انعطاف پذیری بالا : با چاپ یووی می توانید روی هر سطح مسطحی چاپ کنید. انعطاف پذیری این نوع چاپ چندین کاربرد دارد که می توان از جمله این کاربردها چاپ روی سطح کتاب، سطح اقلام کوچک، کارت ها و بنرهای بزرگ و…را نام برد، همین کاربردها و هزاران کاربرد دیگر باعث شده تا چاپ روی تمام سطوح سخت، توجه بسیاری از چاپخانه داران را به خود جلب کند.
  • کیفیت چاپ بالا: دستگاه های فلت بد چاپ هایی با وضوح و شفافیت بالا و رنگ های قوی ایجاد می کنند. در چاپ یووی جوهرهای یووی در بالاترین کیفیت سطح چاپ قرار دارند تا بتوانند در سطح نفوذ کنند و چاپ و پوشش ظریف زیبایی را در نتیجه کار چاپ بوجود آورند. در نهایت نتیجه کار چاپی شما ظریف و با کیفیت وضوح بالایی ایجاد خواهد شد.
  • دوام بیشتر: چاپ یووی در مقابل خط و خش، پاره شدن و نور خورشید، در مقایسه با سایر انواع مدل های چاپ دیگر، مقاومت بالاتری دارند. چاپ تبلیغات در سایز بزرگ، مقاوم در برابر نور آفتاب و عوامل محیطی از ویژگی هایی است که هر مشتری در حین سفارش کار چاپی خود به آن توجه زیادی می کند. قابل ذکر است که چاپ با فلت بد تمام این ویژگی ها را یکجا دارد.

 

نمونه چاپ یووی با دستگاه چاپ فلت بد

نمونه چاپ یووی با دستگاه چاپ فلت بد

 

 

  • سرعت بالا : سرعت خشک شدن جوهر در دستگاه های چاپ یووی بسیار بالا است و در همان لحظه چاپ سطح کار خشک می شود بنابراین؛ چک کردن و بررسی چاپ،  سریع انجام می گیرد و می توانید سریعتر کار چاپ را انجام داده و نتیجه را به همان سرعت مشاهده کنید.
  • وضوح نقاط و غلظت رنگ ها در این نوع چاپ به دلیل پاشش نقطه ای جوهر بهتر است..
  • اثرات شیمیایی رنگ ها به دلیل خشک شدن سریعتر این دستگاه بر روی محیط کمتر است. در نتیجه این نوع چاپ سازگار با محیط زیست است.  مصرف بیشتر، انرژی کمتر و بدون دود و سموم
  • پروسه خشک کردن با اشعه UV به محض چاپ
  • چاپ روی انواع متریال ها مانند مقوا، آکریلیک، PVC، فوم و انواع فلز مانند آلومینیوم و چوب
  • وجود چاپ های با کیفیت به دلیل چاپ Variable dot
  • چاپ با کیفیت روی سطوح شفاف ؛ چاپ دو لایه ای با جوهر سفید
  • قابلیت چاپ روی سطح شفاف و مات

 

 

چاپ یووی روی قاب گوشی

چاپ یووی روی قاب گوشی

Variable dot

Variable dot

 

  • در ابتدای ابداع تکنولوژی چاپ روی اجسام مسطح، قیمت دستگاه های چاپ فلت بد بسیار بالا بود تا جایی که هر چاپخانه ای توانایی خرید این دستگاه ها را نداشت اما در حال حاضر می توانند با یک سرمایه گذاری مناسب، یک دستگاه برای چاپ روی سطوح مختلف را داشته باشید.
  • کاربران این دستگاه ها، وقت و هزینه بسیار کمتری برای چاپ روی سطوح مسطح را نسبت به روش های قدیمی تجربه می کنند و دیگر نیازی به استفاده از روش های قدیمی چاپ روی سطوح نیست.
  • می توان گفت فلت بد برای تولید محصولات منحصر بفرد بسیار مناسب است مخصوصا زمانی که این دستگاه در کنار دستگاه هایی مانند دستگاه برش و پلاتر به عنوان یک پک مورد استفاده قرار بگیرد.
  • در دنیای اقتصاد، تبلیغات حرف اول را می زند و به همین دلیل مدیران هر شرکت هر روز به دنبال روش های نوین تبلیغات هستند تا از دیگر رقبای خود متمایز شوند. استفاده از دستگاه فلت بد این اجازه را به شرکت ها می دهد تا تبلیغاتی موثرتر و خاص تر داشته باشند.
  • امروزه دستگاه های چاپ فلت روی سطوح مسطح مختلفی مانند میز، در، تخته های چوبی و MDF، شیشه، فلز، چرم، سرامیک، پلکسی و … نیز چاپ می کند و به همین راحتی شما می توانید در بازارهای مختلف از این دستگاه استفاده نمایید.
  • این دستگاه های چاپ، نسبت به نوع آن، قابلیت چاپ روی سطوح با ضخامت های متفاوت را دارد.

 

برای درک بهتر کاربردهای متفاوت این دستگاه، در ادامه برای شما نمونه هایی را با تصویر آورده ایم:

 

چاپ روی دیوار

چاپ روی دیوار

چاپ روی شیشه

چاپ روی شیشه

چاپ روی کاغذ دیواری

چاپ روی کاغذ دیواری

ویژگی های دستگاه چاپ فلت بد:

از ویژگی های متمایز چاپ یووی نسبت به بقیه  چاپ ها، جوهر مخصوص یووی و منبع نور یووی می باشد. آنچه که چاپ های جوهرافشان را از سایر چاپ ها متمایز کرده است واکنش های شیمیایی است که بوسیله نورهای یووی شدید ایجاد می شود.

 

مقرون به صرفه بودن چاپ فلت بد:

دستگاه چاپ فلت بد عموما نسبت به سایر متدها مانند چاپ دستی ، چاپ روی وینیل و لمینیت کردن هزینه کمتری دارد. چاپ فلت بد توانایی کاربردی زیادی در مقایسه با چاپ های دیگر دارد.

 

کمک به محیط زیست :

دستگاه چاپ فلت بد با جوهری سازگار با محیط  زیست کار می کند و ضرری برای محیط زیست ندارد. با استفاده از دستگاه چاپ فلت بد دیگر نیازی به استفاده از وینیل وجود ندارد به صورتی که عکس ها و طرح های چاپی به طور مستقیم روی سطح کار چاپ می شوند در نتیجه استفاده کم از وینیل باعث صرفه جویی در مصرف آن می شود، در نتیجه زباله کمتری تولید می شود و محیط زیست سالم تری خواهیم داشت.

 

دوام و نگهداری :

در دستگاه چاپ فلت بد یووی، جوهر به جای گرما با لامپ  یووی خشک می شود.  در نتیجه جوهر فورا خشک خواهد شد. برخلاف بقیه روش های چاپ، جوهر UV زمانی که آن را تمیز می کنید یا خیس می شود. هیچ مشکل یا تغییر رنگی نخواهد داشت.

شما با استفاده از فلت بد روی متریال های متفاوتی مثل چوب، اکریلیک، متال و غیره می توانید چاپ کنید. البته دقت داشته باشید که دوام و ماندگاری هر چاپ به  ماندگاری سطح کار چاپ بستگی دارد نه خود چاپ.

 

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

محمدرضا در تاریخ 17 مارس 2019 گفته:

سلام میشه بگین از چه لعابی میتوان روی چاپ استفاده کرد تا از شرایط جوی و نور افتاب در امان باشه وعمرش بیشتر بشه

    ادمین در تاریخ 21 سپتامبر 2019 گفته:

    سلام
    پس از چاپ فلت بد، استفاده از پرایمر ها برای ماندگاری بیشتر توصیه می شود‌. اما با توجه به جنس مدیا مورد نظر پرایمر ها متفاوت هستند.

وحید در تاریخ 25 ژوئن 2018 گفته:

با سلام وخسته نباشید
میخواستم بپرسم آموزش کار با دستگاه باخودتان میباشد
با تشکر

    ادمین در تاریخ 26 ژوئن 2018 گفته:

    سلام. بله، به هنگام نصب دستگاه آموزش های لازم داده می شود.

امیر در تاریخ 10 ژوئن 2018 گفته:

ببخشید میخواستم بدونم که چاپ بر روی کاشی و سرامیک هم هست .
و ماندگاری اون در شرایط آب و هوایی سرد و گرم و نور مستقیم خورشید چطور هست؟
با تشکر

    ادمین در تاریخ 11 ژوئن 2018 گفته:

    برای چاپ روی کاشی و سرامیک میتوانید بعد از چاپ از انواع لعاب استفاده کنید که باعث میشن طول عمر کار در فضای خارجی افزایش پیدا کند، ماندگاری آن بدون لعاب حدودا ۳-۵ سال با لعاب بستگی به نوع بین ۷-۱۰ سال است. برای اطلاعات دقیق تر در این مورد می توانید به صفحه چاپ روی کاشی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)