نویسنده:recorditgroup 3,082 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 6 سپتامبر 2016

پیکولیتر جوهر دستگاه چاپ بنر

5/5 - (1 امتیاز)

جوهر دستگاه چاپ بنر از جمله موادی است که دارندگان دستگاه چاپ بنر مدام ملزم به خرید جوهر چاپ بنر می باشند. لذا دانستن اطلاعاتی درباره آن ضروری خواهد بود. در این مقاله قصد داریم درخصوص پیکولیتر جوهر دستگاه چاپ بنر مطالبی ارائه دهیم.

جوهر چاپ

پیکولیتر جوهر دستگاه چاپ بنر

پیکولیتر مرکب دستگاه چاپ بنر نشان دهنده اندازه قطر جوهر است که از سر هد (نازلهای سر هد) خارج می شود و در قالب یک قانون کلی هر چه اندازه قطر (پیکولیتر) پایین تر باشد جزییات (کیفیت) چاپ نهایی بالاتر خواهد بود.

پیکولیتر کسری از لیتر هست و نشان دهنده میزان حجم جوهری هست که پخش می شود و نقش (اهمیت) آن در کیفیت کار (چاپ نهایی) دیده می شود. در چاپ های عریض جوهر افشان معیارهای بسیاری برای ایجاد کیفیت نهایی وجود دارد. اندازه پیکولیتر کنترل کننده ابعاد قطرات هست. به طور قطع همه شاخه های چاپ خواستار پیکولیتر پایین نیستند. در دستگاه های چاپ بنر عریض پیکولیتر بالاتری برای چاپ پوسترها، بیلبوردها و سایر کارهای با چاپ عریض لازم است.

پیکولیتر جوهر

به طور مثال برای چاپ یک اپلیکیشن با رزولوشن (با دقت) ۳۰۰dpi اندازه پیکولیتر جوهر چاپ بنر بین ۳۰ تا ۸۰ ممکن است متغیر باشد.

ممکن است تغییر پیکولیتر در کار نهایی به چشم انسان قابل تشخیص نباشد ولی در سرعت چاپ تاثیر گذار است. هر چه پیکولیتر بالاتر باشد سرعت در چاپ بالاتر می رود. اندازه پیکولیتر همه به انتخاب نوع جوهر استفاده شده نیز بستگی دارد.

به طور خلاصه اندازه پیکولیتر عاملی برای رسیدن به یک نتیجه چاپ موفق است. اندازه بزرگتر قطرات (پیکولیتر بالا) منجر به رزولوشن  (دقت) پایین تر می شود. ولی در دستگاه های چاپ عریض با تعداد Pass پایین تر می توان عیب ها و نقایص پوشش جوهر را پنهان کرد.

اندازه کوچکتر قطرات (پیکولیتر پایین) به تعداد Pass بیشتری برای پوشش کار نیاز دارد و برای بسیاری از دستگاه های چاپ عریض کارایی ندارد.

در راستای افزایش توسعه و تقاضا امروزه هدهای متفاوت با پیکولیترهای گوناگون توسط شرکت های مختلف به بازار عرضه می شوند. شرکت رکورد نیز همگام با پیشرفت روز دنیای چاپ سعی در پوشش دهی نیاز متقاضیان در  دستگاه های چاپ بنر، انواع هد دستگاه چاپ بنر و مرکب در برندها و پیکولیترهای مختلف سازگار با انواع هدها را دارد.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱