نویسنده:recorditgroup 4,953 بازدید ۲ دیدگاه تاریخ انتشار: 4 سپتامبر 2018

چه مواردی را برای دست یابی به بهترین نتیجه در دستگاه پرس حرارتی باید رعایت کرد؟

5/5 - (2 امتیاز)

دستگاه پرس حرارتی علاوه بر اینکه یک دستگاه مقرون به صرفه از نظر اقتصادی می باشد، کاربری راحت تری هم دارد به این معنی که به راحتی می توانید بدون آموزش های فراوان با دستگاه کار کنید. تنها کافیست دستورالعمل هایی برای کار با دستگاه ارائه می شود را به درستی و قدم به قدم اجرا کنید تا دستگاه به درستی کار کرده تا چاپ بهتر در دستگاه پرس حرارتی داشته باشید و نتیجه مورد نظر  خود را از آن دریافت کنید.

انواع مختلفی دستگاه های پرس حرارتی در بازار وجود دارد که هر کدام عملکرد متفاوت خود را دارند، به عنوان مثال برخی مناسب کارهای تبلیغاتی مانند چاپ روی قاب گوشی موبایل و چاپ روی لیوان و ماگ هستند و برخی دیگر نیز مناسب چاپ روی تیشرت و چاپ حرارتی نگین در تیراژ انبوه می باشند. اما در تمام این دستگاه ها عملکرد اولیه در تمام آن ها ثابت و بر اساس یک استاندارد وجود دارد.

 

دستگاه پرس حرارتی

چه کارهایی باید انجام داد تا بهترین نتیجه را از دستگاه پرس حرارتی گرفت؟

•    اعمال درجه حرارت بالا

دستگاه هیت پرس به دما و درجه حرارت بسیار بالا نیاز دارد تا یک خروجی رضایت بخش تهیه کند. بنابراین از افزایش دما هرگز نترسید زیرا استفاده از دما و درجه حرارت پایین از چسبیدن طرح به پارچه و چاپ روی پارچه جلوگیری می کند.

برای جلوگیری از این اتفاق، تنظیم دمای بالا در طی فرایند یک کار ضروری و الزامی است. باید به تنظیمات دما که در کاغذ ترنسفر نوشته پایند بوده و دمای دستگاه را بر این اساس تنظیم نمایید.

•    انتخاب بهترین پارچه

هر نوع پارچه ای را نمی توان در دستگاه های حرارتی استفاده کرد زیرا بعضی پارچه ها توانایی تحمل دمای بالای دستگاه هیت پرس را ندارند. متریال هایی که نسبت به گرما حساس هستند یا بر اساس حرارت ذوب می شوند، نباید در دستگاه هیت پرس استفاده شوند.

از استفاده کردن از هر پارچه ای که نیاز دارد بعد از چاپ شسته شوند بپرهزید و یا قبل از عمل چاپ اقدام به شستشو آن نمایید. این کار از ایجاد هرگونه چروک روی پارچه که پارچه را به شکل بد و ناخوشایندی در می آورد، جلوگیری می کند.

پس در انتخاب متریالی که توانایی قرارگرفتن در دستگاه های پرس حرارتی را دارند استفاده کنید. مانند کتان، نایلون، پلی استر، لاکرا

 

اگر با رعایت اصول و موارد گفته شده در بالا، در چاپ با پرس حرارتی به نتیجه مطلوب خود نرسیدید بهتر است اقدام به تعمیر دستگاه پرس حرارتی خود نمایید یا از سرویس کاران آموزش های لازم در جهت کار کردن با دستگاه را فرابگیرید.

چه مواردی را برای دست یابی به بهترین نتیجه در دستگاه پرس حرارتی

 

چگونه متریال ها را در دستگاه قرار دهید؟

وقتی پارچه را در دستگاه قرار می دهید از صاف بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر یک پارچه چروک را روی دستگاه پرس حرارتی قرار دهید در نتیجه در نهایت طرح مورد نظر به درستی روی پارچه چاپ نخواهد شد.

دستگاه پرس حرارتی

 

دستگاه پرس حرارتی را کجا قرار دهید؟

اگر میخواهید نتیجه بهتر در دستگاه پرس حرارتی را بگیرید، باید جای قراردهی دستگاه را در جایگاه درست و مناسبی قرار دهید. موارد زیر را بررسی کنید:

  • اطمینان حاصل کنید تا دستگاه را در یک سطح صاف و سخت قرار داده اید.
  • دستگاه را در پریز قرار دهید.
  • دستگاه را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • دستگاه در دسترس خود قرار دهید تا نیاز به جابجایی نداشته باشد.
  • در محلی که دستگاه هیت پرس را قرار می دهید مطمئن باشید که پنکه و یا پنجره ای جهت تهویه داشته باشد.
  • دستگاه را در محلی قرار دهید که امکان دسترسی به دستگاه از سه طرف آن را داشته باشید

برای دست یافتن به نتیجه بهتر حتما موارد بالا را بررسی و رعایت کنید. جهت اطلاعات بیشتر با متخصصین رکورد در این زمینه کمک بگیرید.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

علیپور در تاریخ 23 دسامبر 2019 گفته:

ممنون از شما واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

مصطفی باقری در تاریخ 3 فوریه 2019 گفته:

سلام چه جالب!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)