نویسنده:recorditgroup 3,978 بازدید ۲ دیدگاه تاریخ انتشار: 9 اکتبر 2018

نکات مهم در استفاده از دستگاه پرس حرارتی

5/5 - (1 امتیاز)

دستگاه پرس سابلیمیشن حرارتی عموما برای انتقال چاپ حرارتی وینیل طراحی شده است. پس جای تعجب ندارید اگر ببینید که از دستگاه های پرس حرارتی امروزه بیشتر از قبل استفاده می شود و کسب و کارهای زیادی با آن راه افتاده است.
در مقالات قبلی اطلاعات زیادی در خصوص دستگاه های پرس حرارتی داده شده  در این مقاله قصد داریم نکاتی که باید هنگام کار با دستگاه پرس حرارتی در نظر بگیرید را بیان کنیم.
بطور صریح، چند مورد وجود دارد که باید در نظر بگیرید و هدف نهایی ما در این مقاله این است که به شما آسانی و راحتی استفاده از دستگاه پرس حرارتی که از وینیل استفاده می کند را نمایش دهیم.
هم چنین قصد داریم در ادامه نکاتی که لازم دارید تا با دانستن این نکات چاپ های بهتر و بدون مشکلی در دستگاه پرس حرارتی  داشته باشید را بیان کنیم.

 

دستگاه پرس حرارتی

 

نکاتی که در زمان کار با دستگاه پرس حرارتی باید در نظر بگیرید:

۱- دمایی که در دستگاه پرس حرارتی تنظیم می شود بسیار بالا است، اطمینان حاصل کنید تا متریال در اثر دمای خیلی بالا ذوب نشود؛ برای جلوگیری از این اتفاق می توانید اطلاعاتی در خصوص اینکه چه متریال های مناسبی می توانید در دستگاه استفاده کنید و تنظیمات مربوطه آن چگونه است به مقاله راهنمای سریع تنظیمات با دستگاه پرس حرارتی در سایت رکورد مراجعه نمایید.

 

صفحه تنظیمات دستگاه پرس حرارتی

 

۲- این موضوع را در نظر بگیرید که پارچه شما ممکن است در دستگاه جمع شود و کوچک تر شود؛ در دستگاه سابلیمیشن وقتی از دما صحبت می کنیم داریم از دماهای بسیار بالا و دمای بالای نقطه جوش حرف می زنیم. پس باید این امکان را بدهید که متریال شما در دمای خیلی بالا کمی جمع شود و سایزش تغییر کند. در نتیجه از قبل اندازه لباس های خود با این امکان در نظر بگیرید و تضمین دهید.

۳- متریال هایی که در دستگاه استفاده می کنید مشکلاتی ایجاد نمی کند: شما می توانید از هر متریالی که بخواهید مانند متریال های براق، زرق و برق دار و مختلط و غیره در دستگاه استفاده کنید، تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که متریال های مورد استفاده نسبت به انتقال حرارت های بالا حساس نباشند. نکته ای که مهم است این است که در نظر بگیرید که محصول نهایی به متریالی که در این فرایند به کار می گیرد، بستگی دارد. اگر بخواهید پارچه های مختلف را در دستگاه استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله نکات چاپ در دستگاه پرس حرارتی برای پارچه های مختلف را مطالعه نمایید.

۴- هر زمانی که طرح چاپ آماده شد از یک پلاستیک در پشت طرح در طول زمان انتقال حرارت استفاده کنید: این کار برای حفاظت از وینیل نیست اما این اطمینان را به شما می دهد که نتیجه نهایی چاپ یکنواخت انجام می شود و چاپ درهمه نقاط یکسان است زیرا فشار در تمام نقاط طرح روی متریال یکسان است.

 

جدا کردن کاغذ ترنسفر در دستگاه پرس حرارتی

 

۵- آیا از حوله می توان استفاده کرد؟ آیا ضخامت بیشتر به نتیجه نهایی کار کمک خواهد کرد یا نه؟ اولین باری که این کار را انجام دادم، یک خطای افراد تازه کار را مرتکب شدم و از یک حوله خیلی نازک در طی فرایند انتقال حرارت در هیت پرس استفاده کردم. بعد از این کار به این نتیجه رسیدم که از یک حوله ضخیم استفاده کنم. حوله های ضخیم در دستگاه پرس حرارتی بسیار بهتر نتیجه می دهند.

۶- اجازه دهید طرح خنک شود، عجله نکنید: در جامعه نوین امروزه، ما سعی می کنیم همه چیز را سریع تر کنیم تا آنها سریعتر انجام شوند. اما در دستگاه پرس حرارتی حتما باید صبور باشید، اجازه دهید طرح چاپ حداقل برای یک یا دو دقیقه خنک شود.

کار با دستگاه پرس حرارتی و چاپ انتقالی حرارت از طریق وینیل بسیار راحت بوده، شما با رعایت موارد بالا می توانید چاپ های خوبی داشته باشید.

در مقالات بعدی در مورد نحوه کار با قالب های دستگاه سابلیمیشن ۶ کاره نیز توضیحاتی خواهیم داد.

در صورتی که نیاز دارید جواب سوالات و مشکلات خود در زمان کار با دستگاه پرس سابلیمیشن بدست بیاورید می توانید به مقالات دستگاه پرس حرارتی مراجعه و یا اینکه با متخصصین شرکت رکورد تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

علیرضا محسنی در تاریخ 14 اکتبر 2018 گفته:

بسیار عالی و کامل توضیح داده بودین.
من همیشه مقاله هاتون رو دنبال می کنم.
با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)