نویسنده:recorditgroup 2,706 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 13 ژوئن 2017

معرفی انواع تابلوهای حروف برجسته

5/5 - (1 امتیاز)

تابلوهای حروف برجسته یکی از مرسوم ترین روش های تبلیغات و جلب توجه مشتریان است. از این تابلوها به طور گسترده ای در فروشگاه ها و مراکز تفریحی به منظور جلب توجه، استفاده می شود. تابلوهای حروف برجسته با توجه به جنس مواد به کار رفته در ساخت، به گروه های مختلفی تقسیم می شوند و با استفاده از دستگاه حروف ساز یا همان چنلیوم ( که به اشتباه چلنیوم نیز گفته می شود) ساخته می شوند. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی انواع تابلوهای حروف برجسته بپردازیم.

حروف برجسته چنلیوم

حروف برجسته چنلیوم

انواع تابلوهای حروف برجسته

به طور کلی تابلو های حروف برجسته دارای ساختاری دو بخشی هستند. بخش اول آن ها را دیواره یا لبه تابلو تشکیل می دهد که باعث حجم بخشیدن به تابلو شده و آن را برجسته می کند. بخش دوم تابلو، رویه آن است. قسمتی که سطح تابلو را می پوشاند. تابلوها با توجه به جنس مواد به کار رفته در ساخت دیواره و رویه آن ها، به دو گروه تقسیم می شوند.

حروف برجسته پلاستیکی

همانطور که از نام آن مشخص است، جنس این تابلوها از جمله دیواره و رویه آن از طلق پلکسی گلس است. استفاده از طلق در دیواره و رویه تابلوها باعث پخش همه جانبه نور از سطح تابلو شده و در زیبایی هر چه بیشتر آن تاثیرگذار است. در قدیم برای روشنایی این تابلوها از لامپ های نئون استفاده می‌شد اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ماژول های SMD جایگزین لامپ های نئون شده است. به همین خاطر کیفیت تابلوها افزایش یافته و با توجه به اینکه مصرف برق آنها ۶۰ تا ۸۰ درصد کمتر از لامپ های نئون است، طول عمر آنها و کارایی تابلو افزایش می یابد.

یکی از معایب این تابلوها، مقاومت کم آنهاست. استفاده از طلق هرچند به زیبایی تابلو می افزاید اما منجر به کاهش مقاومت آن خواهد شد. البته ساخت تابلو با استانداردهای لازم می تواند به افزایش استحکام آن کمک کند.

ساخت حروف با دستگاه حروف ساز

ساخت حروف با دستگاه حروف ساز

 

 

حروف برجسته چلنیوم

حروف برجسته چلنیوم با توجه به فلز به کار رفته در آنها در سه گروه طبقه بندی می شوند:

  • حروف برجسته چنلیوم
  • حروف برجسته لترمکس
  • حروف برجسته فلزی

تابلوهای چلنیوم به طور کلی از زیبایی، کارایی و استحکام بالایی برخوردارند. حروف برجسته چنلیوم دارای رویه پلاستیکی و دیواره فلزی، معمولا از جنس آلومینیوم هستند. حروف برجسته لترمکس یکی دیگر از انواع تابلوهای چلنیوم بوده که طراحی دیواره آن متفاوت است. در دیواره این تابلو شکافی تعبیه شده که نور از آن ساطع شده و جلوه خاصی به تابلو می بخشد.

حروف برجسته

حروف برجسته

گروه آخر، تابلو حروف برجسته فلزی است. دیواره و رویه این تابلوها هر دو از جنس فلز است. فلز به کار رفته در این نوع تابلوها، اغلب از جنس مس، برنج ، گالوانیزه یا استیل است. با توجه به رنگ متفاوت این سه فلز، کاربرد آنها با توجه سلیقه و خواست مشتری است. امکان رنگ آمیزی دلخواه در حروف برجسته گالوانیزه وجود دارد. البته استفاده از رنگ های کوره ای برای رنگ آمیزی حروف گالوانیزه باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

انواع مختلفی از دستگاه های حروف ساز وجود دارد که امکان طراحی و ساخت حروف برجسته چلنیوم را فرام می کند. از جمله برترین دستگاه های موجود در بازار ایران در زمینه ساخت حروف برجسته چنلیوم می توان به دستگاه های B5100، B5200  و B5600 اشاره کرد. برای این که بدانید چه طور می توانید با دستگاه حروف ساز کار کنید، می توانید به مقاله های قبلی مراجعه نمایید.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱