نویسنده:recorditgroup 5,884 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 14 ژانویه 2017

راهنمای تصویری نصب، تنظیم و کالیبره کردن تیغ کاتر پلاتر

5/5 - (1 امتیاز)

 

 

 

برای کسانی که با دستگاه کاتر پلاتر کار می کنند ممکن است سوالات زیادی درباره نحوه نصب تیغ دستگاه کاتر مطرح شود. در این راهنما به شما نحوه نصب، کالیبره و رفع مشکلات با تیغ کاتر پلاتر رولند را آموزش خواهیم داد.

 

 

 

 

کاترهای متفاوت از نگهدارنده های متفاوتی استفاده می کنند. این نکته بسیار مهم است که بدانید که نگهدارنده های تیغ  دستگاه های کاتر پلاتر عمومی نیستند و هر کدام برای یک یا یک سری از کاترهای مخصوص طراحی می شوند. در تصویر زیر می بینید که هر نگهدارنده کاتری ارتفاع خاصی دارد و به همین دلیل باید برای دستگاه خودش مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته: برای اکثر متریال های وینیل میزان فشار تیغ باید روی ۱۰۰ گرم تنظیم شود.

 

 

در این مقاله به شما نحوه نصب نگهدارنده کاتر را آموزش خواهیم داد:

گام اول: قرار دادن تیغ در نگهدارنده

 

کاتر رولند اصولا با ۳ نوع تیغ به مشتریان ارائه می شود. یکی از تیغ ها را از بسته بندی خارج کنید و محافظ قرمز رنگ را از سر آن بر دارید.

در صورتی که نمی دانید چه تیغی خریداری کنید به شما پیشنهاد می کنیم که پیشنهاد ما برای انتخاب تیغ مناسب برای کاتر پلاتر را مطالعه فرمایید.

نکته: اصولا محافظ تیغ های ۴۵ درجه قرمز و محافظ تیغ های ۶۰ درجه آبی رنگ می باشد.

 

 

 

 

 

ساختار اکثر نگهدارنده های تیغه به این نحو است که داخل آن آهنربایی است و به همین دلیل فقط کافیست تیغه را داخل نگهدارنده بگذارید تا آهنربا تیغه را جذب کند. در صورتی که این کار درست انجام شده باشد صدای جذب آهنربا را می شنوید. در غیر این صورت مطابق با تصویر روبرو، سر نگهدارنده را روی سطح صافی فشار دهید تا تیغه جا بیفتاد.

تیغه کاتر یک وسیله مصرفی است و به همین دلیل همیشه با تعویض تیغه، برش بهتری را تجربه خواهید کرد. اما در چه صورت باید تیغه خود را تعویض کنید:

  1. سر تیغه شکسته باشد
  2. تیغه کند شده باشد و برش ها مثل همیشه تمیز نباشند

 

 

 

در تصویر روبرو می توانید اجزای تشکیل دهنده یک تیغه کاتر را مشاهده نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گام دوم: تعیین عمق تیغه یا همان کالیبره کردن تیغ

تذکر مهم: برای انجام این مرحله به موارد زیر نیز، نیاز دارید:

  • کارت اعتباری
  • یک بسته کاغذ یادداشت

نگهدارنده ها با راه های متفاوتی تنظیم می شوند ولی تیغ بعد از یک بار تنظیمات ثابت می شود. برای تنظیمات، یک حلقه گردان طبق تصویر وجود دارد که می توانید با چرخاندن آن، ارتفاع تیغ را تنظیم کنید.

 

 

 

 

 

حال برای این که مطمئن شوید میزان ارتفاع تیغ مناسب است؛ لبه نگهدارنده یا همان هولدر را کنار یک کارت اعتباری بگذارید. طبق تصویر زیر، ارتفاع تیغ باید کمتر از لبه کارت اعتباری باشد.

 

       

 

گام سوم: تست این که آیا عمق تیغ برای برش مناسب است

با توجه به این که متریال های متفاوتی در بازار موجود است؛ در این تست، فرض بر این است که ضخامت وینیل های حرارتی بین ۲ تا ۵ میلی متر است.

  

حال با استفاده از نگهدارنده ای که تیغ را روی آن نصب کرده اید سعی کنید با وارد کردن کمی فشار، یک برش دایره ای بزنید. اگر تنها یکی از برگه های یادداشت برش خورد، یعنی میزان عمق تیغه مناسب است. در غیر این صورت بهتر است عمق تیغ را کم کنید و مجددا این کار را انجام دهید تا تنظیمات به درستی انجام شود.

در صورتی که تمایل دارید می توانید نحوه نصب کاتر پلاتر رولند و نصب کاتر سوما را از طریق وب سایت ما یاد بگیرید.

 

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱