نویسنده:recorditgroup 3,416 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 27 سپتامبر 2016

تفاوت بین کاتر پلاتر و پلاتر وینیل

5/5 - (1 امتیاز)

دستگاه کاتر پلاتر وینیل دستگاهی است که زمانی که می خواهید یک بنر تبلیغاتی برای یک فروشگاه و یا یک بیلبورد برای تبلیغات یک شرکت در آزادراه ها چاپ کنید، به آن نیاز پیدا خواهید کرد. اما برای کارهای چاپی که نیاز به برش با دقت بیشتر نیاز دارید برش وینیل و یا همان کاتر پلاتر و یا همان برش شبرنگ نقش مهمی پیدا می کند.

در حالی که تمام کاترهای وینیل، پلاتر به شمار می آیند؛ تمام پلاترها برشی محسوب نمی شوند. در این مقاله تفاوت بین کاتر پلاتر و پلاتر وینیل را برایتان شرح خواهیم داد:

 

تیغ در کاتر پلاتر

تفاوت بین کاتر پلاتر و پلاتر وینیل

تفاوت بین کاتر پلاتر و پلاتر وینیل

اصلی ترین تفاوت بین کاتر وینیل و کاتر پلاتر در استفاده از تیغ به جای خودکار است که در کاتر پلاتر ها معمول می باشد. استفاده از خودکار این امکان را به ماشین می دهد که به جای فقط برش های ساده، برش های طرح دار را نیز به راحتی انجام دهد. در نتیجه کاتر وینیل فقط برش ها ساده را می تواند بزند در حالی که کاتر پلاتر به صورت استادانه ای با داشتن این قطعه یدکی، می تواند حتی خطوط خوشنویسی را نیز برش دهد.

 

چاپ در برش شبرنگ

به دلیل این که کاتر وینیل به جای چاپ کردن فقط برش می دهد؛ بنابراین کاغذ وینیل قبل از قرار گرفتن در دستگاه، چاپ می شود و یا قبل از چاپ شدن در دستگاه برش می خورد.

 

پوشش در کاتر پلاتر

یکی از راه هایی که طراحان برای به دست آوردن طرح های رنگی و درهم استفاده می کنند این است که ورق های مختلف رنگی را روی هم می گذارند و هر ورقه برش خاصی می خورد و هر برش قسمتی از طرح می شود. نتیجه کار، یک عکس رنگی است که جزییات آن بسیار بیشتر از یک عکس چاپ شده روی یک تک ورق وینیل می باشد.

 

کارکرد در برش شبرنگ

دستگاه های برش شبرنگ و کاتر وینیل ها برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. به دلیل این که چاپ کردن یک علامت ساده روی تک ورق وینیل مقرون به صرفه تر و سریع تر از ایجاد یک عکس با روی هم گذاشتن چند شیت است؛ اکثر بیلبوردها را با پلاتر وینیل برش می دهند و کارهایی که چند رنگ دارند مثل کاورهای وینیل روی کابینت و دیوار را با کاتر وینیل انجام می دهند.

در نهایت هر دو دستگاه ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند و به طور دقیق نمی توان گفت که کاتر پلاتر بهتر است یا پلاتر وینیل.

اگر قصد خرید کاتر پلاتر را دارید و نمی دانید که بهترین کاتر پلاتر کدام است، می توانید مقاله چگونه یک کاتر پلاتر خوب برای خرید انتخاب کنیم را مطالعه بفرمایید.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱