نویسنده:محمد روحانی 3,287 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 10 آوریل 2018

دستگاه چاپ فلت بد یووی چگونه کار می کند؟

4.8/5 - (19 امتیاز)

شما ممکن است قبلا چاپ های فلت بد انجام داده باشید یا درباره چگونگی کار دستگاه فلت بد کنجکاو باشید. آیا می دانید دستگاه چاپ فلت بد یووی چگونه کار می کند؟

سوالات بسیاری ممکن است پیش بیاید که چگونه دستگاه چاپ فلت بد می تواند روی سطوح و بسترهای مختلف صاف یا زبر طرح های گرافیکی بزرگی را چاپ کند؟ برای چاپ روی سطوح نیاز به جوهر داریم، دستگاه های چاپ فلت بد جوهر مخصوص به خود دارند. در ادامه درباره جوهر دستگاه چاپ فلت بد صحبت می کنیم.

کار کردن با دستگاه چاپ فلت بد

کار کردن با دستگاه چاپ فلت بد

جوهر دستگاه چاپ فلت بد

دستگاه چاپ فلت بد بسیار شبیه به دستگاه های چاپ جوهرافشان است که ممکن است شما در دفتر و یا کارگاه خود داشته باشید، کار می کند.

تفاوت اصلی دستگاه چاپ فلت بد با بقیه دستگاه های چاپ را می توان در دو مورد زیر نام برد:

  • نوع جوهر مصرفی که معمولا جوهر یووی می باشد.
  • چگونگی قرارگیری  جوهر روی سطح، در چاپ یووی جوهر روی سطح قرار می گیرد.

دستگاه چاپ جوهرافشان، جوهر را روی کاغذی که می خواهید چاپ را روی آن انجام دهید، می پاشد. دستگاه چاپ فلت بد نیز، جوهر یووی را روی سطح قرار داده و جوهر به سرعت در چاپ فلت بد خشک می شود تا تصویر چاپی پایداری داشته باشید.

فلت بد drm7230

فلت بد drm7230

فرایند خشک شدن چاپ یووی

وقتی بخواهید کار چاپ را با دستگاه چاپ فلت بد انجام دهید، جوهر استفاده شده جوهر یووی می باشد و بلافاصله جوهر در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرد (یا منابع نوری دیگر که به مدل دستگاه چاپ، بستگی دارد).  این نور باعث می شود فورا جوهر روی سطح کار خشک شود.

به دلیل این که جوهر در مدت زمان کم روی سطح یا بستر کار گسترش می یابد، دستگاه چاپ فلت بد رنگ هایی با جزئیات دقیق در کار چاپی تولید می کند.

جوهرهای یووی بسته به سطحی که روی آن چاپ انجام می دهید، در مقابل محو شدن و یا فرسایش در مقابل هوا مقاوم هستند. دستگاه های چاپ فلت بد یووی نسبت به سایر دستگاه ها و روش های چاپی دیگر با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند.

نمونه چاپ یووی با دستگاه چاپ فلت بد

نمونه چاپ یووی با دستگاه چاپ فلت بد

دستگاه چاپ فلت بد با انواع مختلف سطوح صاف و زبر  مانند فوم برد، چوب، آلومینیوم، آکریلیک و غیره جهت چاپ سازگاری دارد. دستگاه چاپ فلت بد توانایی چاپ روی سطوح بسیار نازک مانند قطعات تبلیغاتی و یا حتی سطوح ضخیم مانند را داراست.

دستگاه چاپ فلت بد با ویژگی های بیان شده قابلیت چاپ های باکیفیت و با ماندگاری بالا روی انواع سطوح را دارد. می توانید در قسمت مقالات سایت اطلاعاتی در این خصوص مطالعه نمایید.

امتیاز شما به این مقاله
4.8/5 - (19 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱