نویسنده:recorditgroup 3,918 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 12 دسامبر 2017

راهنمای نگهداری دستگاه چاپ فلت بد یووی

2.8/5 - (21 امتیاز)

دستگاه چاپ فلت بد یووی، دستگاه چاپی پرسرعت و با کیفیت بالا می باشد. این دستگاه از جوهر یووی استفاده می کند و در نتیجه تصاویر با کیفیتی ایجاد می کند. دستگاه چاپ فلت بد می تواند روی انواع متریال ها عمل چاپ را انجام دهد. این ویژگی مهم دستگاه چاپ فلت بد، نسبت به سایر دستگاه های چاپ می باشد. در ادامه این مقاله نکاتی در خصوص چگونگی نگهداری دستگاه چاپ فلت بد یووی آورده ایم.

دستگاه فلت بد

دستگاه فلت بد

هدگرفتگی یکی از مهم ترین مشکلات و پیامدها در حین استفاده از این دستگاه می باشد. برای جلوگیری از هد گرفتگی بهتر است به صورت روزانه، یک سری نکات را در نظر داشته باشید و آن ها را رعایت کنید:

  1. بعد از این که دستگاه را نصب و مستقر کردید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه در بهترین حالت قرار گرفته باشد، بهتر است بیشتر کارها را با رنگ های CMYK  در یکی دو روز اول انجام دهید. مطمئن باشید از حالت ۴ رنگ CMYK استفاده می کنید. در روزهای اولیه کار با دستگاه فلت بد، ترجیحا طرح های دستگاه چاپی تهیه کنید که از تمام رنگ ها در آن  به  نسبت مساوی به کار رفته باشد.
  1. در انتهای هر روز کاری هدهای دستگاه را بررسی کنید. بعد از اتمام کار چاپ در انتهای روز اطمینان حاصل کنید که هد ها در حالت مناسب قرار گرفته باشند. توجه داشته باشید جوهر یووی در نازل هد چاپ خشک نشده باشد، ابتدا برق ماشین را خاموش کرده، اسفنج تمیزی را داخل حلال تمیزی قرار دهید تا تمام اسفنج مرطوب و خیس شود.کریج را به قسمت پارکینگ انتقال داده و دستمال مناسب و حلال زیرهدها را به آرامی تمیز کنید.

تمام این موارد را هر روز پس از پایان کار بررسی کنید.

دستگاه چاپ فلت بد یووی

دستگاه چاپ فلت بد یووی

  1. اگر دستگاه دچار هدگرفتگی شده باشد بلافاصله کار چاپ را متوقف کنید و هدها را با Ink flushing  شستشو دهید. زیرا Ink flushing با کمی فشار سبب می شود به آرامی حفره های گرفته هدها باز شوند. سپس لوله های جوهر یووی را به سرنگی که محلول پاک کننده دارد جابجا کنید تا محلول پاک کننده به هدها تزریق شود.

در این روش، جوهرهای داخل تمام هدهای چاپ شسته و تمیز خواهند شد و هد ها باز خواهند شد.

توجه داشته باشید سرنگ را به شدت فشار ندهید چون این کار سبب می شود که هد دستگاه چاپ فلت بد شما آسیب ببیند.

نکته مهم و کلیدی در پاک کردن هدگرفتگی این است که حتما مطمئن شوید که هد ها در وضعیت سالمی قرار گرفته باشند. حتما دلیل هدگرفتگی را پیدا کنید.

  1. اگر در حین چاپ، خط های سفیدی روی چاپ ببینید، باید بدانید که هدگرفتگی اتفاق افتاده است. اولین کار این است که کلید Pause  نرم افزار و کلید پرژ دستگاه را کلیک کنید، کلید پرژ در بعضی دستگاه ها به اسم کلید stop  یا کلید توقف نیز نام برده می شود.

کاربرد کلید توقف در دستگاه این است که کریج را به نقطه اصلی آن می برگرداند.

مطمئن شوید که برق دستگاه روشن باشد و کابل های پمپ به بردهای هد چاپ متصل نباشد. به این طریق سیگنال سنسور از سابتانک جوهر قطع می شود.

لوله های جوهر را جدا کرده و به سرنگ متصل کنید. از سرنگی استفاده کنید که به لوله های جوهر متصل شود و محلول پاک کننده را به لوله هایی که مستقیما به هدهامتصل هستند تزریق می شوند. از محلول ۴۰میلی لیتری استفاده کنید.

این کار را روزانه هر چند دقیقه یک بار۳ تا ۴بار انجام دهید. بعد از این کار دوباره لوله های جوهر را به هدهاو کابل دیتا را به برد دستگاه متصل کنید و بعد از این کهمطمئن شدید جوهرها به تمام هدهای چاپ می رسند، دستگاه می تواند شروع به کار کند.

نمونه چاپ یووی با دستگاه چاپ فلت بد

نمونه چاپ یووی با دستگاه چاپ فلت بد

  1. اگر تمام مراحل بالا مشکل شما را حل نکرد. یک لیوان محلول پاک کننده تهیه کنید. هد دستگاه را داخل لیوان غوطه ور کنید. اطمینان حاصل کنید سطح محلول، به  ۲ تا ۳ میلی متر ارتفاع از انتهای هد  برسد. در غیر این صورت ممکن است محلول پاک کننده به داخل قسمت های الکترونیکی هد رفته و مشکلات بیشتری ایجاد کند.

این راه حل شناور کردن هد داخل محلول یک روز باید طول بکشد. خوشبختانه در این روش محلول جوهرهای مانده داخل نازل را حل کرده و هد گرفتگی از بین می رود.

بعد از یک روز، هد دستگاه چاپ را به سرنگ وصل کرده یا می توانید هد دستگاه چاپ را در ماشین آلات حرفه ای پاک کننده هد قرار داده تا با محلول های قوی تمیز شوند.

تعمیرات و نگهداری و سرویس دستگاه ها از موارد بسیار مهمی است که با رعایت آن می توانید عمر طولانی تر و نتیجه چاپ بهتری داشته باشید. پس بهتر است با رعایت موارد بالا و یا با دریافت مشاوره از متخصصین چاپ شرکت رکورد، کار چاپ خود را بهبود ببخشید.

امتیاز شما به این مقاله
2.8/5 - (21 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱