نویسنده:recorditgroup 4,224 بازدید ۲ دیدگاه تاریخ انتشار: 1 می 2018

۴ اشتباه هزینه بر کار با دستگاه پرس حرارتی و چگونگی اجتناب از آن

5/5 - (1 امتیاز)

دستگاه پرس حرارتی یک ابزار عالی برای استفاده پرسرعت و آسان جهت چاپ طرح روی پوشاک، لیوان و دیگر آیتم های تبلیغاتی می باشد. با اینکه این فرایند آسان است، برای کار با آن باز هم نیاز به یادگیری می باشد تا از ایجاد اشتباهات کار با دستگاه پرس حرارتی تا حد امکان جلوگیری شود

 

در این مقاله ۴ اشتباه رایج که در حین کار با دستگاه پرس حرارتی ممکن است پیش بیاید و راه اجتناب با آن را بیان کرده ایم.

 

 

اشتباهات رایج کار با دستگاه پرس حرارتی

۱- چاپ حرارتی کج، نادرست قرار گرفته باشد:

یکی از رایج ترین و اذیت کننده ترین مشکلات، انتقال نادرست می باشد. به این معنی که عکس کج باشد، در مرکز نباشد، پایین تر یا بالاتر قرار گرفته باشد. این حالت اذیت کننده است زیرا این مشکل به دلیل مشکل و خطای انسانی به وجود آمده که اجتناب ناپذیر است. هنگام انتقال، عکس باید برای چاپ درست، آینه یا برعکس شود. برای جلوگیری از چاپ کج شده، سطح کار را درست قرار دهید. برای چاپ روی تی شرت، برچسب را با پشت پیراهن ببندید و سطح کار را هموار و صاف کنید. دسته را به آرامی پایین بیاورید و با فشار زیادی ببنید تا سطح در حین انتقال گرما جابجا نشود. در مورد دستگاه چاپ سابلیمیشن ۳d منظم کردن سطح کار باید با دقت بیشتری انجام شود چون در هنگام وکیوم امکان تکان خوردن عکس بیشتر است.

 

۲- چاپ کنده و جدا نشود:

یک چاپ خوب باید بعد از شستشو نیز در جای خود باقی بماند . اگر تصویر چاپی شما بعد از انتقال به وسیله شستشو و یا به مرور جدا شود، چندین دلیل می تواند داشته باشد. اولین دلیل، مطمئن شوید که دستگاه پرس حرارتی برای نوع متریال شما متناسب باشد. البته تمام هیت پرس ها با تمام متریال ها سازگاری ندارند. دومین دلیل، متریال را از قبل گرم کنید تا هرگونه رطوبت از روی متریال از بین برود. در آخر طرح گرافیکی را با فشار زیاد روی متریال اعمال کنید. بعضی دستگاه های چاپ بر اساس نوع متریال زمان و دمای مناسب متریال را پیشنهاد می دهند.

 

۳- سطح سوخته شده:

در صورتی که سطح در حین فرایند انتقال حرارت بسوزد یا تبخیر شود و یا تغیر رنگ دهد. عکس که می خواهید روی سطح چاپ کنید از بین می رود. در این حالت دمای دستگاه، سطح کار را می سوزاند. در این حالت یا شما نیاز دارید دما را تنظیم کنید یا مدت زمان انتقال حرارت روی متریال را کاهش دهید. اگر نمی توانید انتقالی بدون سوزاندن سطح داشته باشید باید دستگاه پرس حرارتی انتخاب کنید که سطح آن از جنس مواد ترکیبی مصنوعی ساخته شده باشد.

 

 

چاپ روی تی شرت و کیف با دستگاه پرس حرارتی

 

 

 

۴- انتقال رنگ:

برای چاپ بهتر در دستگاه هیت پرس فشار را افزایش می دهند اما این کار یک مشکل دارد: رنگ بستر شما به رنگ روشن چاپ شما منتقل می شود. انتقال رنگ زمانی اتفاق میافتد که گرما از دستگاه شما به گاز تبدیل شود در این حالت به جوهر عکس شما نفوذ می کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید گرمای انتقال را در حین فرایند انتقال کاهش دهید. دستگاه پرس حرارتی یک راه آسان و کارآمد برای چاپ روی سطوح و متریال هایی مانند چاپ کلاه، چاپ لیوان، چاپ روی تی شرت با انتقال حرارت است. البته به این معنی نمی باشد که بدون خطا باشد.

 

 

 

دستگاه پرس حرارتی

 

 

 

مراقب خطاهای گفته شده در بالا در حین کار با دستگاه در متریال هایی مانند پوشاک و غیره باشید. همیشه دستور العمل شرکت سازتده دستگاه پرس حرارتی را بخوانید، و قبل از انجام کار حتما تست را انجام دهید.

دستورالعمل های مراقبت جهت پیشگیری از ایجاد خطاها و اشتباهات رایج به شما کمک می کند تا از افتادن اتفاقات و اشتباهات جلوگیری کنید تا در کاهش هزینه کمک کند.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

علیرضا محسنی در تاریخ 14 اکتبر 2018 گفته:

بسیار عالی و کامل توضیح داده بودین. من همیشه مقاله هاتون رو دنبال می کنم.
با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)