نویسنده:recorditgroup 7,625 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 1 می 2018

راهنمای کار با دستگاه پرس حرارتی

4.3/5 - (10 امتیاز)

دستگاه پرس حرارتی یک روش چاپ کم هزینه و بی دردسر جهت  چاپ روی متریال های مختلف مانند چاپ تی شرت؛ لیوان؛ کاشی؛ بشقاب؛ پازل و موس پد … می باشد و جایگزین عالی چاپ مستقیم می باشد. استفاده از هیت پرس بسیار کاربردی است، پس بهتر است برای شروع کار خود ابتدا با راهنمای کار با دستگاه پرس حرارتی آشنا شوید.

امروزه وجود دستگاه پرس حرارتی با قیمت مناسب سبب ایجاد کسب و کار و کارآفرینی شده است. اگر شما هم دستگاه پرس حرارتی خریداری کرده اید در ادامه مقاله می توانید جهت کارکرد بهتر، راهنمای کار با دستگاه چاپ سابلیمیشن حرارتی را مطالعه نمایید.

در حین کار با دستگاه چاپ حرارتی سه مولفه مهم وجود دارد که باید مورد توجه قرار داد:

  1. زمان: مقدار زمان به ثانیه در دستگاه پرس حرارتی که باید به پوشاک یا طرح اعمال شود.
  2. دما : مقدار دما بهینه ای که باعث شود طرح به متریال مورد نظر یا پوشاک بچسبد.
  3. فشار: مقدار نیروی رو به پایین که نیاز است تا گرما را به سطح اعمال کند.

نکته: توجه داشته باشید هر دستگاه پرس حرارتی دستورالعمل مخصوص به خود را دارد.

نکات عمومی اولیه کار با دستگاه پرس سابلیمیشن:

برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند راهنمای مرحله به مرحله کار با دستگاه را در زیر آورده ایم:

  1. ابتدا باید دستگاه خود را روشن کنید. تمام دستگاه های هیت پرس با برق استاندارد ۲۲۰ ولت کار می کنند. دستگاه را به برق بزنید و به راحتی دکمه روشن/خاموش دستگاه را فشار دهید.
  2. تنظیمات ترموستات را با چرخاندن دسته دستگاه به سمت راست تا زمانی که چراغ قرمز نمایش داده شود، تنظیم کنید.
  3. وقتی که ترموستات دمای درست دستگاه را بخواند، شما می توانید دسته را به سمت چپ بچرخانید تا چراغ خاموش شود. توجه کنید این چراغ برای کنترل دما خاموش و روشن می شود.
  4. اگر دستگاه شما به تایمر دیجیتال مجهز است، جهت شروع دکمه را فشار دهید. وقتی که آلارم را شنیدید دکمه استاپ را فشار دهید.
  5. دسته دستگاه را بالا بکشید تا دستگاه باز شود و جهت چاپ تنظیمات لازم را انجام دهید.
  6. فرض کنید شما می خواهید یک دایره را چاپ کنید و یک کاغذ ترنسفر که طرحی که قصد دارید روی پوشاک چاپ کنید را دارید. کاغذ ترنسفر را برعکس روی پوشاکی که می خواهید چاپ کنید، قرار دهید.
    توجه : می توانید قبل از اینکه چاپ را روی لباس انجام دهید، لباس را برای مدت کمی در دستگاه قرار دهید تا رطوبت پارچه از بین برود.
  7. وقتی کاغذ ترنسفر را روی لباس قرار دادید، دسته دستگاه را پایین بیاورید.
  8. زمان دستگاه را بر اساس دستورالعمل دستگاه تنظیم کنید.
  9. وقتی زمان به پایان رسید، دستگاه را باز کرده و کاغذ ترنسفر را از پارچه جدا کنید.
  10. اجازه دهید چاپ برای ۲۴ ساعت روی تی شرت بماند تا ثابت شود و بعد از این مدت می توانید لباس را در صورت نیاز شستشو دهید.

نکات استفاده از دستگاه پرس حرارتی:

• از انتقال بیش از حد گرما نترسید. زیرا انتقال به صورت صحیح و یکنواخت به دمای زیاد نیاز دارد. اگر دمای مناسب را قرار ندهید ممکن است طرح به شکل درست به تی شرت نچسبد و در زمان شستشو لباس جدا یا خراب شود. اگر از دمای انتخابی خود مطمئن نیستید، بهتر است ابتدا روی یک تی شرت قدیمی کار چاپ را تستی انجام دهید. قانون بسیار راحت است از دستورات العمل دمای مناسب برای هر نوع پارچه پیروی کنید.

• پیراهن را مستقیم و صاف روی دستگاه قرار دهید، تا طرح کج چاپ نشود.

نکته: قطعا شما نمی توانید پیراهن با طرح کج شده را بپوشید یا بفروشید. برای جلوگیری از این اتفاق چه باید کرد؟ بهتر است در قرار دادن لباس روی دستگاه دقت کرده به طوری که آستین یا یقه لباس از دستگاه بیرون باشد.

• بهتر است قبل از چاپ طرح روی کاغذ ترنسفر روی کاغذ معمولی طرح را چاپ کنید تا از صحت طرح اطمینان حال کنید زیرا کاغذ ترنسفر گران قیمت بوده و در این صورت در صورت وجود خطا در طرح، در هزینه تا حدی صرفه جویی کرده اید.

• همه جنس پارچه ای قابلیت استفاده شدن در دستگاه پرس حرارتی را ندارد و بعضی پارچه ها مانند مواد مصنوعی و پارچه های نازک در اثر حرارت زیاد ذوب می شوند و نباید در دستگاه پرس حرارتی استفاده شوند.

• توجه داشته باشید اگر روی پارچه ای قصد چاپ دارید که بعد از چاپ امکان شستشو آن پارچه یا تی شرت وجود دارد، قبل از انتقال و کار چاپ ابتدا پارچه را بشورید. در غیر اینصورت این امکان را بدهید که بعد از چاپ و بعد از شستشو پارچه چروک شود. از پارچه های رایج در تی شرت می توان کتان، پلی استر، نایلون، لایکا و اسپندکس نام برد. اگر پارچه ای دارید که در این لیست نمی باشد حتما قبل از کار با متخصص پارچه تماس مشاوره بگیرید.

• راه استاندارد برای آماده سازی طرح برای پرس حرارتی به صورتی است که طرح را با چاپگر روی کاغذ ترنسفر انتقال دهید، در ابتدا باید در نرم افزارهای طراحی مثل کورل یا ایلاستریتور طرح مورد نظر را طراحی کنید.

نکته: یک چالشی که در چاپ با دستگاه پرس حرارتی روبرو هستیم چاپ رنگ سفید است، همان طور که می دانید چاپگرها قابلیت چاپ رنگ سفید را ندارند به این معنی که در دستگاه پرس حرارتی اگر رنگ سفید در طرح جهت انتقال روی پارچه داشته باشید، در نهایت رنگ پارچه نمایان می شود.

• قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که کاغذ ترنسفر شما با طرح و چاپگر شما مطابقت دارد. انواع مختلف و مدل های مختلفی از کاغذ ترنسفر وجود دارد. اما بیشتر کاغذهای ترنسفری که در بازار می بینید برای چاپگرهای جوهر افشان مناسب هستند.

با رعایت نکات بالا می توانید در جهت بهتر شدن نتیجه کار چاپی در دستگاه پرس حرارتی خود تاثیر گذار باشید هم چنین می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با متخصصین رکورد تماس بگیرید.

در مورد کار با دستگاه چاپ سابلیمیشن سه بعدی ۳d که یکی از دستگاه های جدید ما می باشد نیز برای شما آموزش هایی تدارک می بینیم.

امتیاز شما به این مقاله
4.3/5 - (10 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱