نویسنده:recorditgroup 3,556 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 26 دسامبر 2017

چگونگی چاپ روی کلاه با دستگاه پرس حرارتی

5/5 - (1 امتیاز)

با دستگاه پرس حرارتی می توانید روی متریال های مختلف از جمله پارچه، لیوان، ماگ، قاب گوشی و کلاه عملیات چاپ را انجام دهید. همان طور که می دانید دستگاه پرس حرارتی، دستگاهی است که با استفاده از گرما و فشار طرح های گرافیکی را روی متریال مورد نظر انتقال می دهد، دستگاه پرس حرارتی بهترین راه حل برای چاپ روی کلاه می باشد. در این مقاله نکاتی را برای چاپ روی کلاه با دستگاه پرس حرارتی توضیح داده ایم.

چاپ روی کلاه با دستگاه پرس حرارتی

 برای چاپ روی کلاه می توانید هم از دستگاه های پرس حرارتی استفاده کنید که کشویی هستند یعنی دسته دستگاه بصورت عمودی باز و بسته می شود و هم از دستگاهی استفاده کنید که دسته دستگاه به صورت افقی از اطراف باز می شود.

شما می توانید جهت چاپ روی کلاه هم از دستگاه پرس حرارتی شش کاره و هم از دستگاه ۸ کاره استفاده کنید.

یک نوع خاصی از کاغذ به نام کاغذ ترنسفر به عنوان مدیا جهت انتقال و چاپ طرح روی کلاه استفاده می شود.

استفاده از کاغذ ترنسفر برای چاپ روی کلاه با دستگاه چاپ سابلیمیشن:

 

برای استفاده از کاغذ ترنسفر، اولین قدم، انتخاب طرح و عکس چاپی مورد نظر روی کلاه است. عموما جهت چاپ طرح روی کلاه باید طرح مورد نظر را برعکس یا آینه کنید، جهت ادیت طرح مورد نظر باید از نرم افزارهای طراحی و ادیت عکس استفاده  کنید.

دستگاه پرس حرارتی چاپ روی کلاه

بررسی کنید چه نوع جوهری برای متریال مورد نظر شما جهت چاپ و کاغذ ترنسفر شما مناسب می باشد.

دستگاه پرس حرارتی را روشن کرده و دما و فشار مناسب را تنظیم کنید. تنظیمات ایده آل با متریال ها و جوهرهای خاص متفاوت است، از کارخانه سازنده دستگاه و جوهر مصرفی خود اطمینان حاصل کنید تا میزان حرارت و مدت زمان چاپ روی کلاه را در دستگاه پرس حرارتی  را به درستی تعیین کنید.

زمانی که دستگاه گرم شد، کلاه را در دستگاه قرار داده. توجه داشته باشید قبل از قرار دادن کلاه در دستگاه هر گونه چروک را روی کلاه صاف و مسطح کنید، قسمت مورد نظر برای چاپ روی کلاه را با پرزگیر نیز تمیز کنید.

بعضی سازنده های دستگاه پرس حرارتی  پیشنهاد می کنند قبل از عملیات چاپ جهت گرم کردن، کلاه را با یک ورقه محافظ روی آن در دستگاه قرار دهید و درب دستگاه را برای چند ثانیه ببندید. اگر قرار است این کار را انجام دهید توجه کنید قبل از چاپ روی کلاه، حتما کاغذ را از روی کلاه برداشته شود.

چگونگی چاپ روی کلاه با دستگاه پرس حرارتی

طرح را برعکس کرده و روی کلاه قرار دهید، می توانید طرح را با چسب جهت ثابت نگه داشتن روی کلاه، ثابت نگه دارید. توجه کنید سمتی از کاغذ که  طرح روی آن موجود است در تماس مستقیم با سطح کلاه قرار بگیرد.

توصیه می شود در بالای کاغذ انتقال کاغذ محافظ قرار داده شود.

اکنون آماده هستید تا طرح مورد نظر را در دستگاه پرس حرارتی روی کلاه چاپ کنید. بعد از این که زمان تعیین شده به پایان رسید، کلاه را برداشته و بگذارید تا خنک شود.

بدین وسیله به راحتی می توانید طرح های مورد نظر و متفاوتی را روی انواع کلاه ها چاپ کنید.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱