نویسنده:recorditgroup 6,772 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 17 دسامبر 2017

آموزش چاپ روی لیوان با پرس حرارتی

4.3/5 - (17 امتیاز)

این روزها چاپ روی لیوان در بین عموم مردم شناخته شده است و مردم به سفارشی کردن لیوان برای چاپ، برای هر رویداد یا موقعیتی مانند مراسم ازدواج، روز معلم، جشن تولد و غیره بسیار علاقه مند شده اند.

هر فردی می تواند به عنوان هدیه عکس های اشخاص مختلف را به روی لیوان چاپ کند. مثلا می توانید عکس شخص مورد علاقه یا خانواده خود را در موقعیت های مختلف مانند روز پدر، روز مادر، سالگرد ازدواج و جشن تولد روی لیوان چاپ کنید و یک هدیه زیبا، ماندگار و خلاقانه تولید نمایید.

شرکت ها می توانند جهت امور تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی روی لیوان ها لوگو خود را چاپ کنند، یا به مشتریان خود به عنوان هدیه اهدا کنند و یا به کارمندان خود هدیه دهند. این نوع تبلیغ هم خلاقانه هست هم می تواند سال ها به عنوان یک تبلیغ ماندگار از شرکت و برند شما در دستان مشتریان شما باشد.

چاپ روی لیوان با دستگاه پرس حرارتی

چاپ روی لیوان یک روش سریع برای چاپ می باشد، که در مدت زمان ۱۰ دقیقه کار چاپ انجام می شود. چاپ روی لیوان با تکنولوژی دستگاه پرس حرارتی در مقایسه با چاپ مستقیم که در گذشته انجام می شده زمان کمتری می برد و کیفیت چاپ بهتری دارد.

تکنولوژی چاپ روی لیوان یک تکنولوژی جدید است که به وسیله دستگاه پرس حرارتی ۶ کاره، ۸ کاره و دستگاه سابلیمیشن سه بعدی انجام می شود. این دستگاه قابلیت چاپ روی لیوان را نیز داراست که با قرار دادن لیوان در جای مخصوص لیوان و چسباندن طرح روی لیوان با تنظیمات درست فشار و دما، طرح چاپی روی لیوان چاپ می شود.

انواع مختلفی لیوان مانند لیوان سرامیکی سفید، لیوان سرامیکی سیاه، لیوان سرامیکی جادویی و لیوان داخل رنگی وجود دارد. کیفیت چاپ به گونه ای است که با گذر زمان رنگ از روی لیوان از بین نرفته و کم رنگ نمی‌شود.

کیفیت چاپ روی ماگ به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع بستر چاپ
  • کیفیت دستگاه هیت پرس
  • جوهر چاپ
  • جنس کاغذ

امروزه طرح های بسیار زیاد و زیبایی روی لیوان چاپ می شوند این نوع چاپ با دستگاه پرس حرارتی برای چاپ لیوان قابل انجام است. در ادامه چگونگی چاپ سابلیمیشن روی انواع ماگ را آموزش می دهیم.

امروزه طرح های بسیار زیاد و زیبایی روی لیوان چاپ می شوند این نوع چاپ با دستگاه پرس حرارتی برای چاپ روی لیوان قابل انجام است. در این مقاله تصمیم داریم چگونگی چاپ سابلیمیشن روی انواع ماگ را آموزش دهیم.

 

مرحله ۱: موادی که نیاز دارید را تهیه نمایید.

وسایل مورد نیاز برای چاپ روی لیوان

وسایل مورد نیاز برای چاپ روی لیوان

 

مواد مورد نیاز:

 

 

 

 

تهیه طرح مورد نظر برای چاپ روی لیوان

تهیه طرح مورد نظر برای چاپ روی لیوان

 

مرحله ۲: تهیه طرح چاپی

می توانید طرح های چاپی را از اینترنت و سایت های مرتبط دانلود نمایید. باید توجه داشته باشید که اندازه طرح متناسب با اندازه لیوان شما باشد تا طرح به درستی و در جای مناسب بدنه لیوان چاپ شود.

به این نکته دقت داشته باشید که طرح ها از جمله طرح گرافیکی و نوشتاری، از لبه های لیوان ۲٫۵ میلی متر فاصله داشته باشد تا وقتی بخواهید طرح نهایی را برش دهید، تصادفی طرح مورد نظر بریده نشود.

 

 

 

 

 

طرح خود را می توانید در نرم افزارهای گرافیکی مطابق با سلیقه خود تغییر دهید

طرح خود را می توانید در نرم افزارهای گرافیکی مطابق با سلیقه خود تغییر دهید

 

 

 

 

مرحله ۳: نمونه طرح را دانلود نمایید.

طرح را در نرم افزار illustrator باز کرده، لوگو یا طرح خود را در جایگاه مناسب خود قراردهید. اگر تصمیم دارید یک طرف لیوان شما طرح داشته باشد. موقعیت آن را در سمت راست قرار دهید تا افراد راست دست وقتی لیوان را در دست می گیرند طرح نمایش داده شود، اگر به اشتباه سمت چپ طرح را قرار دهید راه حل آن است که طرح را آینه یا mirror کنید.

 

 

 

 

تنظیمات پرینتر خود را طبق تصویر انجام دهید.

تنظیمات پرینتر خود را طبق تصویر انجام دهید.

 

مرحله ۴ : تنظیمات چاپ طرح مورد نظر

بعد از این که از جای طرح مورد نظر خود مطمئن شدید، تنظیمات چاپ را در نرم افزار انجام دهید.

به طور عمومی برای کاغذ سابلیمیشن با جنس خوب، نیاز زیادی به جوهر برای چاپ وجود ندارد. اگر از پرینتر اپسون استفاده می کنید، همان طور که در عکس نمایش داده شده تنظیمات را به شکل زیر قرار دهید:

Quality Option را Photo قرار دهید
Paper Type : PLAIN PAPERD
تیک گزینه Mirror Image را بزنید.
Ok را کلیک کنید.
دکمه Print را در پنجره Illustrator Print کلیک کنید.

 

طرح مورد نظر خود را چاپ کنید.

طرح مورد نظر خود را چاپ کنید.

 

 

مرحله ۵: طرح را چاپ کنید.

وقتی طرح را چاپ کردید طرحی شبیه عکس زیر خواهید داشت. اگر بعد از چاپ طرح کم رنگ است نگران نباشید زمانی که در دستگاه پرس حرارتی طرح را روی لیوان چاپ کنید طرح به درستی چاپ خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

قسمت های اضافی چاپ شده را قیچی کنید.

قسمت های اضافی چاپ شده را قیچی کنید.

 

 

 

 

مرحله ۶: اضافه های طرح را با قیچی ببرید

یک میلی متر کمتر از خط برش را با قیچی برش دهید. دقت کنید خط های برش اطراف در طرح باقی نماند تا روی لیوان خط اضافی چاپ نشود.

 

 

 

 

 

نحوه قرار دادن طرح چاپ شده روی لیوان

نحوه قرار دادن طرح چاپ شده روی لیوان

 

 

مرحله ۷: طرح چاپ شده را روی لیوان قرار دهید

بیشتر لیوان ها به یک شکل و مدور هستند، قبل از این که طرح را روی لیوان بچسبانید، وسط کاغذ را دو برش مانند شکل ایجاد کنید تا کاغذ به درستی به دور لیوان بچسبد.

 

 

 

 

 

 

تنظیمات دستگاه پرس حرارتی برای چاپ روی لیوان

تنظیمات دستگاه پرس حرارتی برای چاپ روی لیوان

 

مرحله ۸: تنظیمات دستگاه پرس حرارتی

تنظیمات دستگاه پرس حرارتی خود را به درستی انجام دهید و فشار را روی متوسط تنظیم نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

تنظیمات دما برای چاپ روی لیوان

تنظیمات دما برای چاپ روی لیوان

 

مرحله ۹:

لیوان را در قالب مخصوص لیوان دستگاه قرار داده و دما را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۴ درجه سانتیگراد قراردهید. بقیه کاغذهای سابلیمیشن ممکن است دما و زمان کمتری نیاز داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

خارج کردن لیوان از دستگاه پرس گرم

خارج کردن لیوان از دستگاه پرس گرم

مرحله ۱۰:

وقتی زمان به پایان رسید فشار را قطع کرده و لیوان را از دستگاه خارج کنید و کاغذ را به آرامی به وسیله ناخن از روی لیوان جدا کنید. مراقب باشید که لیوان داغ است.

نکته مهمی که باید در این مرحله دقت کنید این است که چون لیوان داغ است هنگام جدا کردن کاغذ از روی سطح لیوان این کار را به آرامی انجام دهید زیرا ممکن است طرح بهم ریخته و دوتایی چاپ شود.

 

 

 

 

 

لیوان را از دستگاه خارج کنید تا خنک شود.

لیوان را از دستگاه خارج کنید تا خنک شود.

 

مرحله ۱۱:

لیوان را روی یک سطح مقاوم در برابر حرارت قرار داده تا لیوان خنک شود.

 

در انتها طرح مورد نظر خود را روی لیوان خواهید داشت. می توانید با داشتن دستگاه پرس حرارتی و فراگیری آموزش چاپ روی لیوان کسب و کار نویی را در زمینه چاپ روی لیوان تهیه نمایید.

 

 

 

 

 

همچنین شما می توانید مقاله آموزش چاپ روی تی شرت را نیز مطالعه بفرمایید.

امتیاز شما به این مقاله
4.3/5 - (17 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱