نویسنده:recorditgroup 2,894 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 2 ژوئن 2018

مزیت های دستگاه حکاکی لیزری چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از بزرگترین نوآوری ها در صنایع تولیدی مدرن، ماشین آلات و دستگاه های حکاکی لیزری هستند. در گذشته روش های حکاکی به  گونه ای انجام می شده که در مقایسه با روش های حکاکی مدرن، دقت پایین تری و مصرف انرژی بالا و هزینه بالایی داشته اند. در نتیجه روش های قدیمی به صرفه نبودند و درصد خطا در نتیجه کار بالا بود. آیا می دانید مزیت های دستگاه حکاکی لیزری چیست؟

 

حکاکی روی چوب با دستگاه لیزر

حکاکی روی چوب با دستگاه لیزر

 

اما با پیشرفت تکنولوژی لیزر و روی کار  آمدن دستگاه لیزر امکان حکاکی با دقت بالا و وضوح بالاتر به وجود آمد. دستگاه های لیزر سورپرایزی برای تولید کنندگان در صنابع مختلف بودند،  زیرا دستگاه لیزر با ویژگی هایی که دارد در بیشتر صنابع کاربرد دارد، به کارگیری کارها با دستگاه لیزر با دقت بالا و از همه مهمتر هزینه به عنوان یک انقلاب و سورپرایرزی برای تولید کنندگان در صنعت های مختلف به شما می آند.

کار حکاکی با دستگاه لیزر ساده تر از روش های سنتی می باشد چون فقط نیاز به فشردن چند دکمه دارید. و شما می توانید  هر طرح و عکسی را که داخل کامپیوتر خود دارید را به دستگاه لیزر ارسال کنید و اجازه دهید بقیه کار را دستگاه حکاکی لیزری انجام دهد.
با پیشرفت و موفقیت های بیشتر در بخش های مختلف، تکنولوژی لیزر علاوه بر حکاکی لیزر در مارک زنی و قلم زنی نیز استفاده می شود.

 

 

حکاکی و مارک زنی با دستگاه حکاکی لیزری

حکاکی و مارک زنی با دستگاه حکاکی لیزری

۵ نکته عمده درباره مزیت های دستگاه های حکاکی لیزری :

۱-    کاربر پسند و مناسب محیط زیست

در مدت فرایند حکاکی لیزری هیچ گونه مواد سمی و شیمیایی تولید نمی شود به همین دلیل خطری برای سلامت انسان و محیط زیست ندارد. این مزیت باعث شده دستگاه های حکاکی لیزر محبوبیت خوبی در سراسر جهان به دست آورند.

۲-    صدای حداقل

ممکن است شما از صدایی که دستگاه ها در حین کار تولید می کنند عذاب کشیده باشید. با وجود دستگاه های لیزر که صدای کمی دارند می توانید از صدای دستگاه ها تا حدی خلاص شوید.

۳-    پاک کننده

تا زمانی که به درستی و به شکل مناسب با دستگاه لیزر کار کنید، در طی فرایند حکاکی تقریبا گرد و غباری نخواهید داشت، به همین دلیل باعث صرفه جویی در هزینه هایی چون تمیز کردن یا تعمیرات دستگاه خود خواهید شد.

 

 

حک لیزری روی بدنه گیتار

حک لیزری روی بدنه گیتار

۴-    مناسب برای متریال های ناهموار

پرتو لیزر با متریال مستقیما در تعامل است. پس دستگاه لیزر حکاکی به خوبی می تواند با سطح های ناهموار کار کند.

۵-    هزینه کم

در صورت داشتن فرایند حکاکی تمیز و مناسب محیط زیست، می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، این کار باعث حفظ سرمایه و دقت شما در جهت تمیز کردن و نگهداری دستگاه در طی فرایند حکاکی و بعد از آن می شود. زیرا در این صورت نیازی ندارید تا زمان بیشتری برای تمیز کردن دستگاه و کارگاه خود صرف کنید.

همه مزیت هایی که در بالا گفته شد برپایه یک عملیات درست و شرایط مناسب در دستگاه لیزر می باشد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه دستگاه لیزر مراجعه نمایید.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱