نویسنده:recorditgroup 3,599 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 26 ژوئن 2018

کاربردهای دستگاه لیزر فایبر در کسب و کار

4/5 - (4 امتیاز)

دستگاه برش لیزری فایبر تکنولوژی است که انقلابی در صنعت برش فلزات را ایجاد کرده است. برخلاف متدهای برش های لیزری دیگر که بسیار گران هستند، این نوع دستگاه لیزر در حال حاضر تقریبا ارزان ترین تجهیزات برش فلز در حال اجرا را دارد. در ادامه کاربردهای دستگاه لیزر فایبر در کسب و کار را برایتان شرح می دهیم.
این تکنولوژی تغییراتی در ساختار و پیکره بندی پرتو لیزر ایجاد کرده به طوری که قادر به پیشرفت های زیادی برای برش فلزات شده است.
لیزرهای فایبر نوعی از لیزر حالت جامد با کیفیت پرتو لیزر بالا و پر قدرت هستند. قطر پرتو فایبر از لیزر co2 کوچک تر است که منجر به جزئیات دقیق تر و ظریف تر در کار لیزر می شود.

دستگاه های برش لیزر فایبر صدها بار از دستگاه لیزر co2 قوی تر است . با توجه به مجموعه ای از ویژگی های دستگاه لیزر فایبر، از این دستگاه می توان در طیف گسترده ای از برنامه ها و صنایع مختلف استفاده کرد. در ادامه چند نمونه را آورده ایم:

 

کاربردهای دستگاه لیزر فایبر در کسب و کار 

 

۱-    دستگاه لیزر در صنعت وسایل پزشکی

صنعت پزشکی نمی تواند حال و آینده خود را  بدون دستگاه های برش لیزری فلزات تصور کند. از برش کوچک ترین اجزا در وسایل پزشکی پیچیده  تا جراحی های لیزری که روی بافت بدن انسان انجام می شود، برش لیزری در هر قدم از صنعت پزشکی استفاده شده است. دقت بالای برش لیزری فایبر، دستگاه های پزشکی را دقیق تر کرده است تا از هر گونه ریسک جلوگیری شود.

دستگاه لیزر فایبر در صنعت پزشکی

دستگاه لیزر فایبر در صنعت پزشکی

 

۲-    دستگاه برش لیزری فایبر در ساخت جواهرات

سازندگان جواهرات، به شدت نیاز به تکنولوژی قابل اعتماد و مقرون به صرفه ای داشتند که می توانست برش های دقیق، با کیفیت بالای برش در لبه های متریال، توانایی برش اشکال پیچیده را با توان تولید بالا در مدت زمان کم ارائه دهد.
دستگاه برش لیزر فایبر تمام نیازها را برآورده می کند و امروزه در صنعت به شکل گسترده ای استفاده می شود. همچنین دستگاه های حکاکی لیزر فایبر به طور گسترده ای با دستگاه برش لیزر فایبر برای ساخت جواهرات شخصی در طرح های و شکل های مختلف استفاده می شود.

 

کاربرد لیزر فایبر در ساخت جواهرات

کاربرد لیزر فایبر در ساخت جواهرات

۳-    ساخت خودرو

صنعت ساخت خودرو بسیار گسترده است و هر لحظه در حال پیشرفت می باشد. استفاده از دستگاه های برش لیزر فایبر، صنعت خودروسازی را برای مقابله با پیشرفت در طراحی و تکنولوژی آسان تر کرده است. این دستگاه ها برای برش اجزای کوچک و پیچیده با دقت بالا که در خودرو استفاده می شود، عالی هستند.
این دستگاه ها تنها برای برش ورقه های فلزی نیستند، بلکه متخصص در برش لوله های فلزی با یک سیستم کنترل مستقل دیگری هستند. بر خلاف فرآیندهای متداول که از تیغه ها استفاده می کنند، در هنگام برش مواد، فرسایش ایجاد نمی شود.

 

صنعت خودروسازی و لیزر

صنعت خودروسازی و لیزر

 

۴-    الکترونیک

سیلیکون مهم ترین ماده مورد استفاده در صنایع نیمه هادی و میکرو الکترونیک است. چون دستگاه های الکترونیک روز به روز در حال فشرده شدند هستند نیاز به تراشه های کوچکتر می باشد. در چنین مواردی دستگاه های برش لیزر فایبر برای برش متریال های نازک و ظریف مانند سیلیکون ایده آل هستند.

الکترونیک

الکترونیک

اگر قصد شروع تجارت و کسب و کاری در زمینه لیزر را برای گسترش تجارت خود دارید می توانید از راه ها و پیشنهاد های این مقاله و همچنین متخصصین رکورد کمک بگیرید.

امتیاز شما به این مقاله
4/5 - (4 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱