نویسنده:محمد روحانی 4,513 بازدید ۴ دیدگاه تاریخ انتشار: 13 مارس 2018

تفاوت بین دستگاه چاپ فلت بد یووی و دستگاه چاپ فلت بد اکوسالونت چیست؟

4.8/5 - (6 امتیاز)

اطلاعاتی در خصوص دستگاه چاپ فلت بد و دستگاه اکوسالونت در مقالات قبلی در سایت آورده شده است. در این مقاله قصد داریم تفاوت بین دستگاه چاپ فلت بد و دستگاه چاپ اکوسالونت را مختصرا توضیح دهیم:

تفاوت در رنگ جوهر (جوهر سفید):

عموما دستگاه یووی ۵ رنگ دارد: ۵ رنگ جوهر یووی C,M,Y,K,W است، البته شما می توانید دو هد سفید داشته باشید زیرا دستگاه چاپ ۶ تا ۸ هد را قبول می کند.

جوهر اکوسالونت برای دستگاه چاپ ۶ رنگی، ۶ رنگ دارد و برای دستگاه چاپ ۸ رنگی، ۸ رنگ. همان طور که می دانید جوهر اکوسالونت رنگ سفید ندارد به همین دلیل دستگاه چاپ اکوسالونت توانایی چاپ روی متریال های با رنگ مشکی را ندارد.

فرایند چاپ:

همان طور که می دانید جوهر UV نوع خاصی از جوهر است که می توانید روی بیشتر متریال ها به جز فلز، چوب و شیشه به طور مستقیم چاپ شود. اما جوهر اکوسالونت باید پوششی را روی متریال قبل از چاپ اسپری کند (پوشش یک مایع بی رنگ است که کمک می کند تا جوهر اکوسالونت روی سطح محصول شما جذب شود).

 

 

اهمیتی ندارد که روی چه متریالی کار چاپ را انجام می دهید، خشک کردن جوهر در درجه حرارت بالا انجام می شود و سپس جوهر چاپ می شود. پس در مقایسه با دستگاه چاپ یووی، در دستگاه چاپ اکوسالونت عملیات چاپ با کمی مشکل انجام می شود.

خشک شدن آنی:

همان طور که قبلا گفته شد دستگاه چاپ یووی می تواند با نور یووی واکنش های شیمیایی انجام دهد، بنابراین می تواند در آن واحد جوهر خشک شود. اما دستگاه چاپ اکوسالونت جهت خشک شدن جوهر نیاز به حرارت بالا دارد. پس بعد از چاپ شما نیاز دارید متریال را حرارت داده یا برای دو ساعت منتظر بمانید در دمای نرمال (۲۸ درجه) جوهر خشک شود.

چاپ برجسته:

همان طور که دستگاه یووی توانایی چاپ و خشک شدن فوری را دارد، می توانید چاپ برجسته را با دستگاه چاپ یووی انجام دهید اما این کار در دستگاه چاپ اکوسالونت امکان پذیر نیست.

چاپ رنگی:

دستگاه چاپ یووی ۵رنگی است و دستگاه چاپ اکوسالونت ۶ یا ۸ رنگی می باشد بناراین؛ تصاویر چاپی با دستگاه اکوسالونت زنده و رنگارنگ خواهند بود.

 

نمونه چاپ یووی با دستگاه چاپ فلت بد

نمونه چاپ یووی با دستگاه چاپ فلت بد

 

ضدخش:

به طور کلی، هر دو نوع دستگاه چاپ برای مدت زمان زیادی ماندگار خواهند بود. برای مثال طرح های چاپی روی قاب گوشی برای سه سال ماندگاری خواهند داشت.

صرف نظر از مقایسه این دو دستگاه چاپ، هر دو قابلیت چاپ روی لاستیک را ندارند و بعد از چاپ از بین می روند.

قیمت جوهر:

یک لیتر جوهر می تواند درحدود…. چاپ کند. فرقی نمی کند که جوهر یووی باشد یا جوهر اکوسالونت یا جوهر پارچه یا رنگ خوراکی، اگر قاب گوشی ۵*۸cm باشد یک لیتر جوهر می تواند ۲۵۰۰۰ قطعه سفید را پوشش دهد.

امروزه بیشتر مردم به دستگاه چاپ یووی جهت چاپ روی انواع مختلف متریال نیاز دارند . اگر آن ها فقط نیاز داشته باشند روی تی شرت یا غذا کار چاپ انجام دهند، دستگاه چاپ فلت بد معمولی بهترین انتخاب برای این افراد است.

امتیاز شما به این مقاله
4.8/5 - (6 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

بخشی در تاریخ 5 آوریل 2021 گفته:

سلام وقت بخیر بفرمایید امکان استفاده از جوهر اکو در دستگاه فلت بد هم هست ؟برای چاپ روی شیشه و چوب ؟متشکرم

    ادمین در تاریخ 17 آوریل 2021 گفته:

    سلام وقت بخیر
    خیر، باید جوهر مخصوص خود دستگاه فلت بد استفاده شود.
    برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با واحد فروش ۰۲۱۴۸۳۱۵ در تماس باشید.

امین در تاریخ 17 ژوئن 2020 گفته:

باسلام وسپاس از راهنمایی شما سروران گرامی اگه در مورد چاپ پشت سفید روی شیشه اطلاعاتی را به اینجانب بدهید کمال تشکر وسپاس وقدردانی را خواهم داشت باسپاس از شما وآرزوی موفقییت روز افزون برای شما.امین صادقزاده

    ادمین در تاریخ 24 ژوئن 2020 گفته:

    سلام لطفا بابت اطلاعات و راهنمایی با کارشناس سرویس آقای ابراهیمی ۰۹۱۲۸۱۱۲۷۵۸ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)