نویسنده:recorditgroup 3,848 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 31 اکتبر 2017

چاپ سابلیمیشن؛ چاپ WASATCH و تنظیمات نرم افزار RIP

4.5/5 - (2 امتیاز)

دستگاه چاپ و تنظیمات نرم‌افزار RIP

چاپ سابلیمیشن شبیه چاپ‌های دیگر به نرم‌افزاری که بتوان از آن در شرایط بهینه برای دستیابی به بهترین نتیجه استفاده کرد، نیازمند است.

طبق تست‌های انجام‌شده در این زمینه، نکات زیر را برای دست‌یابی به چاپ نهایی باکیفیت و بهینه‌شده آورده‌ایم.

  • انجام کالیبره هر نوع مدیا
  • تنظیم یک‌طرفه و دو طرف هد
  • تنظیمات ویژه دستگاه چاپ
  • پیکره‌بندی و سازمان‌دهی تنظیمات خاص در هر پرینتر بر اساس کاغذ ترنسفری که استفاده‌ شده است.

کنترل آینه در نصب: صفحه کار چاپ در نرم‌افزار RIP، به‌طور خودکار قبل از کار چاپ، تمام فرایندهایی را پردازش می‌کند را آینه (mirror) می‌کند. با این فرایند، عمل آینه کردن دستی هر عکسی که در نرم‌افزار RIPبازشده است را برطرف و حذف می‌کند.

 

مطمئن باشید که اگر قصد ندارید که عکس‌ها و طرح‌های چاپی ترنسفر را سریعاً در دستگاه چاپ قرار دهید، آن‌ها را در یک محیط خشک، تاریک و عاری از هرگونه آلودگی نگهداری کنید. نوردهی طولانی‌مدت با نور فلورسنت، زمانی که عکس‌ها روی میز دستگاه قرار دهید ممکن است باعث تغییر رنگ شود.

همچنین گردوخاک و روغن به دلیل جابه‌جایی زیاد و وجود دیگر آلاینده‌ها می‌توانند روی فرایند انتقال و چاپ تأثیر بگذارد.

استفاده از نرم‌افزار Wasatch برای چاپ سابلیمیشن با صفحات آلومینیومی روکش داده‌شده با پلی‌استر- تکنیک بولتن :

این نرم‌افزار ممکن است شامل تنظیمات نوع مدیا، تنظیمات هیتر، ارتفاع هد و دیگر تنظیمات خاص مدیا یا دستگاه چاپ شود. این تنظیمات را می‌توان در نرم‌افزار ریپ wasatch با انتخاب setup در منو Print پیدا کنید. گزینه edit را برای ویرایش پیکره‌بندی تصویر، سپس دکمه info button را انتخاب کنید.

قبل از ارسال کارهای چاپ به دستگاه عمل تست و نازل چک را انجام دهید. اگر نازلی وجود دارد که به‌درستی کار نمی‌کند، هرگونه عملی برای تعمیر و تمیزکاری جهت درست شدن آن انجام دهید.

در انتقال تصاویر به صفحات آلومینیومی پوشش داده‌شده با پلی‌استر، نکات زیر را برای بهینه کردن کیفیت چاپ سابلیمشن روی این صفحات فلزی در مقایسه با چاپ روی پارچه آورده‌ایم، این روش نیازمند یک آیتم اضافی هیت پرس یا پرس حرارتی است.

با تست‌هایی انجام‌شده، لایه‌بندی‌های زیر در داخل هیت پرس به ترتیب از پایین به بالا استفاده کرده‌ایم:

  • لایه یا پد نومکس
  • دو ورق کاغذ رنگی
  • صفحه آلومینیومی پوشش داده‌شده با پلی‌استر
  • پارچه ( مناسب برای استفاده‌شده در پرس حرارتی)

این لایه‌بندی‌های می‌تواند هرگونه مصنوعات ایجادشده توسط بخار را از جوهر سابلیمیشن هنگام انتقال تصویر کاهش دهد. کاغذ رنگی و پارچه بین کاغذ ترنسفر و ورقه گرم، در طی فرایند انتقال مقداری از جوهر و آب موجود را جذب خواهد کرد.

اگر جوهر کافی جذب‌شده باشد، می‌تواند به بستر انتقال داده شود. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که نیاز است از انتقال کاغذ یا پارچه به بستر جلوگیری کنید، کاغذ رنگی یا پارچه یا هر دو را جایگزین کنید.

فیلم محافظ شفافی که روی ورقه فلزی قرار دارد باید قبل از پرس شدن برداشته شود. این کار باید با دقت انجام شود تا لبه‌های کار خراب یا پاره نشوند.

برخلاف چاپ سابلیمیشن روی پارچه، ورقه‌های آلومینیومی، برای از بین بردن رطوبت سطح کار، همیشه نیاز به اینکه از قبل پرس شده باشند ندارند. در تست‌های انجام‌شده ما، تغییر رنگ نامحسوس اما قابل‌توجه ای در سطح کاردیده شده است.

اما ورقه‌های بزرگ‌تر ( بزرگ‌تر از ۱۶*۲۰ اینچ) برای داشتن نتیجه بهتر چاپ ( به جهت حذف رطوبت از زمان تولید یا در طول زمان نگهداری) بیشتر نیازمند این هستند که از قبل پرس داده شوند.

بعد از برداشتن لایه محافظتی از ورقه فلزی، هرگونه ذرات کوچک از سطح را به‌وسیله یک پارچه کتان نیز بردارید. اگر مواد خارجی زیر لایه محافظتی وجود داشته باشد می‌تواند سبب شود که جوهر به بستر کار منتقل نشود درنتیجه سبب به وجود آمدن حفره‌هایی روی تصویر خواهد شد.

وقتی‌که قصد دارید عکسی را روی کاغذ ترنسفر چاپ کنید از تکنولوژی “ bleed” استفاده کنید. ( این تکنولوژی زمانی استفاده می‌شود که اندازه عکس تقریباً از سطح کار بزرگ‌تر باشد) این تکنیک این امکان را به شما می‌دهد تا موقعیت کاغذ را روی بستر کار به‌درستی ثابت کنید.

پیشنهاد نمی‌کنیم که از پارچه چسبی یا برچسب حرارتی برای کاغذ حرارتی که با ورقه‌های آلومینیومی پوشش داده‌شده ، استفاده کنید زیرا سبب ایجاد اثراتی لکه مانند روی سطح می‌شود.

برای اینکه تصاویر روی‌هم افتاده و شبح مانند نداشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم اطمینان حاصل کنید که کاغذ ترنسفر از سطح کار بزرگ‌تر باشد. این کار اجازه می‌دهد که کاغذ ترنسفر با نوار مقاوم حرارتی بر سطح کار حافظت شده قرارگرفته است. کاغذ ترنسفر می‌تواند یا در لبه‌های بستر کار جمع شود یا از لبه‌ها بستر کار با کاغذ ترنسفر محافظت کند.

نکته مهم: پیشنهاد می‌شود کاغذ ترنسفر را به دو یا سه طرف سطح بچسبانید.

توجه داشته باشید که ورق آلومینیومی که از پرس حرارتی خارج‌ شده، داغ می‌باشد که ممکن است باعث سوختگی‌های جدی شود. استفاده از دست‌کش‌های عایق حرارتی توصیه می‌شود.

امتیاز شما به این مقاله
4.5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱