نویسنده:محمد روحانی 6,597 بازدید ۲ دیدگاه تاریخ انتشار: 31 جولای 2018

آیا به نرم افزار ریپ نیاز دارید؟

2.9/5 - (17 امتیاز)

ریپ چیست؟ چه کاربردی دارد؟ آیا به نرم افزار ریپ نیاز دارید؟ و چگونه می تواند باعث ایجاد کیفیت در پروسه چاپ شما شود؟

بیشتر افرادی که در صنعت چاپ هستند و دستگاه چاپ بنر دارند اسم نرم افزار ریپ حتما به گوششان رسیده است. به طور خلاصه می توان گفت، نرم افزار ریپ کار چاپ را راحت تر و کارآمدتر کرده است.

آیا RIP باعث می شود که رنگ های چاپ شفاف تر شوند و کیفیت تصویر چاپی بهبود یابد ؟
آیا لازم است که دستگاه چاپ خود را با نرم افزار RIP راه بیندازید؟
آیا نمی توان به کیفیت چاپ مناسب بدون RIP رسید؟

در ادامه این مقاله توضیحاتی درباره این که ریپ چیست و چه مزیت هایی دارد و درباره لیستی از برنامه های مهم RIP مطالبی آورده شده است.

نرم افزار rip

نرم افزار rip

اگر هنوز مطمئن نشده اید که به نرم افزار RIP نیاز دارید یا خیر در ادامه چندین سوال مطرح کرده ایم که به شما کمک می کند تا بدانید که به RIP نیاز دارید یا خیر:

  1. آیا بیشتر از دو دستگاه چاپ دارید؟
  2. آیا پروفایل استاندارد رنگ مخصوص به خود را ساخته اید؟
  3. نیاز دارید فرایند چاپ خود را ساده تر کنید؟
  4. آیا بیشتر از یک نفر اپراتور برای دستگاه یا دستگاه های چاپ خود دارید؟
  5. آیا نیاز دارید که استفاده از مدیا را افزایش دهید و اضافات و اسرافات کار خود را کمتر کنید؟
  6. آیا نیاز دارید چندین کپی از یک تصویر یا چندین عکس را همزمان چاپ کنید؟
  7. آیا نیاز پیدا می کنید که دوباره تصویرهایی که در گذشته چاپ کرده اید را چاپ کنید و نیاز به مطابقت رنگ ها دارید؟
  8. نیاز به افزایش بهره وری در چاپ خود دارید؟

اگر به بیشتر جواب های بالا جواب مثبت داده اید، حتما به وجود نرم افزار ریپ در فرایند چاپ خود نیاز دارید.

ریپ چیست؟

RIP مخفف Raster Image Processor است.
نرم افزار ریپ مانند درایور دستگاه چاپ شما می باشد اما با کنترل و ویژگی های بیشتر. نرم افزار ریپ برای بررسی انواع فایل با سایزها و فرمت های مختلف بدون در نظر گرفتن محدودیت در چاپ طراحی شده است.
نرم افزار ریپ به طور کارآمد فایل ها را سریع تر و منظم تر پردازش می کند در نتیجه تعداد چاپ های بیشتر و سریع تری دارید و اتلاف زمان کمتر.

آیا تا به حال سعی کرده اید یک عکس بزرگ که سایز آن بیشتر از ۳۰۰ مگابایت باشد را در دستگاه چاپ خود اجرا کنید؟

از طریق یک درایور استاندارد چاپ، این فرایند می تواند سنگین و زمان بر باشد. با یک برنامه اختصاصی که برای پردازش فایل های بزرگ تر طراحی شده است این کار بسیار راحت تر می شود و به شما این امکان را می دهد که در حین پردازش فایل، روی پروژه های دیگر هم همزمان کار کنید.
همچنین این توانایی را دارید که روی چندین فایل همزمان پردازش کنید. ریپ تمام اطلاعات فایل های قبلی چاپی شما را نیز مانند یک پایگاه داده نگهداری می کند.
بیشتر نرم افزارهای ریپ قابلیت ساخت پروفایل های ICC دارند به همین دلیل نیازی به نرم افزار اضافی برای ساخت پروفایل شخصی ICC نخواهید داشت.

فرایند کار ریپ چگونه است؟

همان طور که گفته شد، نرم افزار RIP به شما این امکان را می دهد که چندین فایل را همزمان پردازش کنید. این توانایی به طور فوق العاده ای فرایند تولید چاپ شما را به طور کارآمد بهبود می بخشد.
به طور مثال تصور کنید که در حال چاپ هستید و همزمان کار چاپی دیگر را در حال پردازش هستید و چندین کار دیگر که بعد از این موارد قرار است چاپ شوند را در حال آماده سازی هستید و تمام این موارد همزمان انجام شوند. این کار تنها با داشتن نرم افزار RIP قابل انجام خواهد بود.

ریپ یک کنترل کامل روی فایل های چاپی مانند اندازه فایل ها، چرخاندن فایل ها، اصلاح رنگ، قابلیت ساخت و تطابق پروفایل رنگ که با مجموعه گسترده ای از انواع مدیاها متناسب باشد، ایجاد کپی و غیره را برای شما فراهم می کند.
بیشتر نرم افزارهای ریپ ابتدا تمام فایل شما را پردازش می کند و بعد از پردازش فایل را به دستگاه چاپ می فرستد. در این صورت خروجی چاپ پایدار و بدون وقفه ای خواهید داشت.
وقتی تمام داده ها پردازش شد، ریپ شروع به بافر کردن داده ها می کند و سپس پردازش، بافر و چاپ را همزمان انجام می دهد.

برای فایل های بزرگ تر، ریپ قبل از اینکه فایل را به دستگاه بفرستد، پردازش می کند و فایل ها را تا جایی که امکان دارد با بیشترین سرعت اجرا می کند. ( به وسیله پروفایل مدیا، نوع چاپ و سرعتی که در نرم افزار انتخاب کرده اید انجام می شود)

ویژگی ها و امکانات نرم افزار ریپ:

۱- چیدمان تصاویر:

آیا شما قصد دارید که بیشترین استفاده از مدیا را داشته باشید؟ و اضافات غیر استفاده مدیا کاهش یابد؟ آیا قصد دارید چندین فایل را همزمان چاپ کنید؟ ریپ تمام این امکانات را در ویژگی nesting یا چیدمان خود امکان پذیر کرده است.

چیدمان تصاویر در نرم افزار ریپ

چیدمان تصاویر در نرم افزار ریپ

این ویژگی این امکان را برای شما فراهم می کند تا چندین فایل متفاوت را در یک کار چاپ ترکیب کنید. این ویژگی مشابه این است که شما یک بوم بزرگ در فوتوشاپ تهیه کنید و فایل هایتان را در فایل کپی کنید.

۲- داشتن چندین دستگاه چاپ:

با ریپ شما می توانید چندین دستگاه چاپ را از یک سیستم کامپیوتری همزمان اجرا کنید بدون اینکه سرعت کار کاهش یابد. بدین صورت که می توانید فایل ها را برای هر دستگاه چاپ برای افزایش کارآیی، پردازش/ چاپ/ آماده کنید.
RIP به شما توانایی کالیبراسیون و تعیین مشخصات هر دستگاه را می دهد، بنابراین شما می توانید رنگ های دقیق و سازگار بین تمام دستگاه های چاپ متصل را بدست آورید.
این ویژگی زمانی کاربردی است که دو یا بیشتر از دو دستگاه چاپ داشته باشید که تمام دستگاه های خروجی مدیای یکسانی داشته باشند، زیرا در عوض اینکه یک کار به یک دستگاه بدهید شما می توانید آن کار را روی هر دستگاه چاپی اجرا کنید. ( یا کار را تقسیم کنید بین تمام دستگاه ها)

۳- مدیریت رنگ ها:

ریپ می تواند تاثیر قابل توجهی روی مدیریت رنگ ها در پروسه چاپ شما داشته باشد. همراه با خطی سازی، بیشتر برنامه های ریپ این توانایی را به شما می دهد تا پروفایل استاندارد رنگ ICC را بدون داشتن نرم افزار اضافه ایجاد کنید.

مدیریت رنگ ها با نرم افزار ریپ

مدیریت رنگ ها با نرم افزار ریپ

تا زمانی که شما درایور استاندارد دستگاه خود را نصب کرده باشید می توانید کنترل های مختلفی را روی چاپ خود به وسیله ریپ اعمال کنید.
بیشتر درایورهای استاندارد چاپ مجبور می کنند تا نوع مدیایی که تا به حال در درایور نصب شده را انتخاب کنید. به طور مثال شما فقط کنترل کمی برای تنظیم ظرفیت جوهر دارید و هیچ کنترلی روی خطی سازی و انواع مدیاهای خاص دیگری ندارید. اما با ریپ می توانید نوع مدیا را ایجاد کنید و با وارد کردن اسم و نوع مدیایی که استفاده می کنید در نرم افزار ریپ ذخیره کنید.

این ویژگی هم چنین برای زمانی که بیشتر از دو دستگاه با یک مدل دارید، کاربرد دارد. می توانید یک پروفایل روی یک دستگاه چاپ ایجاد کرده و به سادگی آن را روی دستگاه های بعدی کپی کنید.
حتی اگر بیشتر از دو دستگاه با مدل های مختلف دارید، شما می توانید رنگ چاپی دقیقی با فرایند پروفایل سازی در ریپ بدست آورید. این ویژگی برای دستگاه های سالونت بیس کاربردی است.

نرم افزارهای کاربردی ریپ:

در حالی که بسیاری از برنامه های مختلف RIP وجود دارد، برخی از RIP های معمول استفاده شده در این صنعت را لیست کرده ایم:
• Onyx
• Colorburst
• Image print
• EFI
• Wastach
• Caldera
• Ergosoft

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصین رکورد ارتباط برقرار کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله چاپ سابلیمیشن؛ چاپ WASATCH و تنظیمات نرم افزار RIP را نیز مطالعه نمایید.

امتیاز شما به این مقاله
2.9/5 - (17 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

محمد سندگُل در تاریخ 23 دسامبر 2018 گفته:

سلام
بنده یکدستگاه پرینتر دارم در حال حاضر نرم افزار ریپ مین تاپ روی سیستمم نصبه میدونم که این نرم افزار کارایی چندانی نداره نیاز به یه نرم افزار حرفه ای دارم

    ادمین در تاریخ 24 دسامبر 2018 گفته:

    برای توضیحات بیشتر با قسمت فروش تماس بگیرید. ۴۴۲۰۸۹۸۹-۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)