نویسنده:recorditgroup 3,446 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 30 ژانویه 2018

ساختار رنگ در چاپ پارچه

5/5 - (1 امتیاز)

 ساختار رنگ در چاپ پارچه

ضروری است که با مفهوم ساختار رنگ در چاپ پارچه، هنگام کار با دستگاه چاپ مستقیم روی پارچه آشنا بوده و  بین(CMYK-RGB)  تفاوت قائل شویم:

ساختار رنگ در پارچه

ساختار(RGB):

RGB مخفف کلمات Red یا قرمز ، Green یا سبز و Blue یا آبی می باشد و قالب رنگی می باشد که در صفحات نمایش الکترونیکی ، مانیتورها ، PDA ها ، تبلت ها و گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

در RGB رنگ ها با ترکیب کردن نورهای آبی ، سبز و قرمز ایجاد می شوند. فرآیند ایجاد رنگ ها با توجه به تنوعی که می توان از دز رنگ های استفاده شده دریافت کرد بسیار زیاد می باشد و با این سه رنگ اصلی می توان میلیون ها ترکیب رنگی جدید ایجاد کرد. بنابراین زمانی که شما در حال طراحی یک وب سایت، یک بنر وب یا یک بروشور اینترنتی هستید تصاویر شما بایستی با این ترکیب رنگی مورد استفاده قرار بگیرند. معمولا در حالت پیش فرض اگر شما یک تصویر را در مانیتور خود ببینید رنگ بندی آن بصورت RGB می باشد اما به هر حال بهتر است همیشه این مورد را بررسی کنید.

انواع بافت پارچه

ساختار(CMYK)  :

این مد از ترکیب رنگ های آبی، قرمز، زرد و مشکی متشکل می شود و قالبی است که در چاپگرهای رنگی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین برای کسانی که خروجی را برای امر چاپ می خواهند این مد برای دریافت بهترین نتیجه گرافیکی استفاده می شود و با ترکیب رنگ های  ذکر شده هزاران رنگ جدید حاصل می شوند با این تفاوت که رنگ مورد نظر شما بصورت فیزیکی باید ایجاد شود نه صرفا بصورت تصویری (نمایشگرهای دیجیتال)، رنگ های ذکر شده را بایستی به صورت متعادل با توجه به رنگ طراحی شده خود با یکدیگر ترکیب کنید.

انواع پارچه

لازم به ذکر است بسیاری از رنگ ها در ساختار (RGB) وجود دارد که چاپگرهای دیجیتال قادر به چاپ آنها نمی باشند و علت آن متنوع تر بودن طیف رنگی ایجاد شده توسط نور  نسبت به ساختار ملموس چاپی می باشد به همین دلیل است که آنچه شما در مانیتور مشاهده می کنید شاید همان تصویری نباشد که در صفحه چاپ شده مشاهده می کنید.

 لذا این مجموعه برای به حداقل رساندن تفاوت رنگ ها روی نمایشگر و چاپ خروجی عملیات کالیبره رنگ و سیستم پروفایل سازی را قبل از فرایند چاپ برای هر طرح اجرا میکند تا کاربر از این طریق به خروجی مطلوب خود برسد.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱