نویسنده:recorditgroup 2,933 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 17 اکتبر 2017

اطلاعات اولیه در خصوص چاپ با دستگاه چاپ پارچه

5/5 - (1 امتیاز)

چاپ روی پارچه با دستگاه های چاپ پارچه نسبت به سایر متریال ها مانند وینیل و کاغذ پیچیده تر است. با این حال با درک چند اصول اولیه درباره علوم شیمی، تجهیزات و فرایندها، به چاپ پارچه ای با نتیجه عالی خواهید رسید و می توانید نتایج مفیدی برای کسب و کار خود به دست آورید. پس بهتر است اطلاعات اولیه چاپ در دستگاه چاپ پارچه بدست بیاورید.

به عنوان نقطه شروع کار چاپ پارچه، این مقاله به شما اطلاعات اولیه ای در مورد چاپ پارچه خواهد داد و برای خرید دستگاه چاپ پارچه برای شما مفید خواهد بود.

دستگاه چاپ پارچه

اطلاعات اولیه چاپ در دستگاه چاپ پارچه:

انواع پارچه:

اولین قدم در چارپ پارچه شناخت انواع پارچه است برای هر نوع پارچه ای که دارید یک نوع جوهر و یک نوع فرایند را نیز خواهید داشت در نتیجه باید ارتباط انواع مختلف پارچه با انتخاب انواع جوهر را بدانید.

انواع جوهر چاپ پارچه:

جوهر ها را بر اساس الیاف پارچه می توان تقسیم بندی کرد جوهرهایی که برای پارچه هایی با الیاف مصنوعی استفاده می شوند با جوهرهایی با پارچه هایی با الیاف طبیعی استفاده می شوند متفاوت هستند.

انواع جوهر:

  1. جوهر ری اکتیو
  2. جوهر اسید
  3. جوهر دیسپرز
  4. جوهر پیگمنت
  5. جوهر سابلیمیشن

 

بسته به نوع پارچه و الیاف آن، جوهرهای به کار رفته در دستگاه چاپ پارچه متفاوت هستند، جوهرهای ری اکتیو و پیگمنت از جوهرهای عمومی تر هستند که در الیاف طبیعی به کار برده می شوند جوهر های سابلیمیشن و دیسپرز برای پارچه هایی با الیاف مصنوعی و پلی استر یا ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می شوند. جوهرهای اسید برای پارچه با الیاف ابریشم و نایلونی کاربرد دارد.

چاپ روی پارچه

تجهیزات چاپ پارچه:

همان طور که نوع پارچه، نوع جوهر را تعیین می کند، نوع ساختار پارچه نیز در کسب اطلاعات اولیه چاپ در دستگاه چاپ پارچه تاثیرگذار است. در بیشتر حالت ها پارچه ها در ساختار خود بافت یا گره دارند. اما در برخی از موارد ممکن است که چاپ بر روی پارچه های بدون بافت صورت گیرد در این حالت به راحتی می توانید چاپ را با سیستم معمول و تغذیه غلطکی با بالاترین کیفیت انجام دهید.

چاپ روی پارچه هایی که در الیاف خود بافت دارند، سخت است و تمایل به کشیده شدن دارند و احتمال سوراخ شدن این نوع پارچه ها در دستگاه زیاد است. برای این نوع پارچه ها بهتر است از دستگاه چاپ پارچه ای استفاده کنید که به فرایند sticky belt و print blanket مجهز است، استفاده کنید.

این پارچه هنگام خروج از دستگاه از کمربند دستگاه جدا می شود و پاره می شود. دستگاه های چاپ بنر و پارچه به این کمربند مجهز هستند و با اینکه این کمربند گران است اما تنها روش عملی برای چاپ بافتنی ها پارچه های ظریف است.

انواع پارچه، پارچه های بافت دار و پارچه های کشسان

فرایند ها و تجهیزات نهایی:

رنگ ها هر کدام فرایند چاپ خاصی دارند تا بتوانیم در نهایت به رنگ ثابت و مناسبی دست یابیم ( پایداری رنگ روی پارچه)

به عنوان مثال نایلون فرایند پیچیده تری دارد که به شرح زیر است:

  1. پارچه را با پوشش خاصی با جوهر اسیدی بپوشانید یا در ابتدا پارچه ای با پوشش از قبل خریداری کنید.
  2. چاپ پارچه را با بهترین دستگاه چاپ پارچه و  مناسب انجام دهید.
  3. پارچه را در بخارشویی برای ثبات رنگ بخار دهید.
  4. پارچه را با ماشین لباس شویی برای از بین بردن رنگ های اضافی بشورید.

بقیه فرایندها برای مواردی مثل پلی استر راحت تر است اگر چه هر روشی نیازمند تجهیزاتی است تا بتوانید چاپ خوب داشته باشد.

در ابتدا باید برنامه چاپی مورد نظر خود را مشخص کنید و پارچه مناسب کار خود را انتخاب کنید بعد از آن جوهر، دستگاه چاپ و فرایند مورد استفاده را مشخص کنید.انتخاب پارچه را در اولویت قرار دهید.

جوهر و پارچه همیشه در ارتباط با هم هستند اگر بودجه زیادی ندارید در ابتدا بهتر است یک نوع پارچه را انتخاب کنید.

مهم ترین کار این است که با متخصصین در این زمینه مشورت کنید. همان طور که می دانید تعداد متنوعی پارچه و جوهر و دستگاه چاپ پارچه وجود دارد متخصصین دستگاه چاپ پارچه رکورد براساس نیازهای شما، شما را راهنمایی میکنند تا خرید مناسبی داشته باشید.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱