نویسنده:recorditgroup 4,358 بازدید بدون دیدگاه تاریخ انتشار: 27 فوریه 2018

چند سوال جهت آماده سازی عکس روی پارچه

5/5 - (1 امتیاز)

از متریال هایی که این روزها کار چاپ روی آن گسترده شده، پارچه است. می توان برای چاپ روی پارچه از دستگاه چاپ پارچه یا در بعضی موارد دستگاه پرس حرارتی استفاده کرد. در مقالات قبلی در خصوص چاپ روی پارچه توضیحاتی آورده ایم، در این مقاله نکات ابتدایی  جهت آماده سازی طرح چاپی روی پارچه را آورده ایم.

نکات جهت آماده سازی طرح چاپی روی پارچه

  1. آیا می توان از هر نرم افزاری برای چاپ روی پارچه استفاده کرد؟

هر چیزی را که بتوان رو کاغذ چاپ کرد را می توان نیز روی پارچه چاپ کرد. عکس های به وسیله نرم افزار image-editing یا word processing  می توانند چاپ شوند. نرم افزار Image editing در سفارشی سازی و ادیت عکس ها انعطاف بیشتری دارند.

  1. عکس را جهت چاپ روی پارچه چگونه آماده سازی کنم؟

عکس ها باید در فرمت دیجیتال باشند یا از طریق یک دوربین دیجیتال گرفته شده باشند یا اگر عکس از دوربین های قدیمی یا آنالوگ دارید می توانید عکس ها را اسکن کنید. برای یادگیری نحوه انتقال تصاویر به کامپیوتر خود، به راهنمای دوربین دیجیتال یا اسکنر خود مراجعه کنید. وقتی عکس ها داخل سیستم قرار گرفت، عکس ها براساس سلیقه  و نیاز خود ادیت کنید.

عکس را جهت چاپ روی پارچه چگونه اماده سازی کنم

  1. چگونه عکس ها را جذاب تر کنیم؟

عکس ها با برش و ادیت مناسب می توانید جذاب تر کنید یک راه حل گرید کردن تصویر به وسیله دو یا سه خطوط عمودی و افقی روی تصویر می باشد. در عوض قرار دادن سوژه تصویر در وسط این خطوط، برای جذاب تر کردن بهتر است تصویر را مانند نمونه گرید زیر روی خط A  یا B  قرار دهید.

نقطه گذاری

  1.  چه رزولوشنی برای عکس ها باید انتخاب کنیم؟

وقتی عکس های دیجیتال روی پارچه چاپ کردید می توانید هر عکس را در هر سایزی که می خواهید با حداقل رزولوشن ۱۵۰dpi ذخیره کنید. شما می توانید جهت دست یابی به کیفیت بهتر با رزولوشن بالاتر تصویر را ذخیره نمایید اما با  این کار فایل مدت زمان بیشتری برای پرینت می برد.

رزولوشن عکس ها

  1. تنظیمات دیگری برای عکس های دیجیتال باید انجام شود؟

می توانید از نرم افزار ادیت عکس جهت تصحیح رنگ عکس ها با تنظیمات نور، کنتراست و غلظت رنگ استفاده کنید. یا شما می توانید با تغییر رنگ، جلوه های ویژه به تصویر دهید.

برای چاپ روی پارچه پیشنهاد می شود کمی غلظت رنگ تصاویر را در زمان ادیت افزایش دهید زیرا پارچه در زمان چاپ نسبت به کاغذ جوهر بیشتری به خود جذب خواهد کرد و در نتیجه جهت رنگ بیشتر روی پارچه قبل از چاپ بهتر است غلظت رنگ تصویر را افزایش دهید.

  1. آیا می توان روی هر نوع پارچه ای چاپ کرد؟

یک ورق پارچه ای یک تکه پارچه می باشد که جهت اطمینان سازی از چاپ تصویر از نظر رنگ و شستشو، مورد استفاده قرار می گیرد. پشت این پارچه یک کاغذ چسبانده شده تا بدین طریق ثبات کار دستگاه چاپ پارچه بیشتر شود.

هم چنین امکان چاپ روی بیشتر پارچه های وجود دارد در مقاله انواع پارچه می توانید نوع پارچه و نکات مربوط به هر یک را مطالعه نمایید.

چاپ روی لباس کودکان

  1. آیا پارچه های چاپ شده جهت استفاده برای نوزادان و کودکان مناسب است؟

قبل از استفاده از پارچه در پوشاکی که احتمال ارتباط لباس با پوست نوزاد بیشتر است پارچه چاپ شده را بشویید. از دستور العمل سازندگان جهت شسشتو انواع پارچه که اعلام شده حتما پیروی کنید.

پارچه های چاپ شده برای پوست کودکان و نوزادان بی ضرر است.

چاپ روی لباس

می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتردر خصوص چاپ پارچه و نکات آن به مقالات سایت رکورد مراجعه نمایید.

امتیاز شما به این مقاله
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها:
مقالات مرتبط

یاور ما در سایت باشید

با ارسال دیدگاه های خود در سایت، جهت بهبود مطالب مارا یاری فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(ضروری)
(ضروری) (ضروری)

۴۸۳۱۵ - ۰۲۱